Lietuvos keliuose – dar dešimt naujų autobusų

lapkričio 26 05:12 2014 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Šiaulių bendrovė „Busturas“ nusprendė atnaujinti savo transporto priemonių parką išsyk dešimčia naujų, modernių vidutinės klasės autobusų. Du pirmieji Turkijoje pagaminti „Otokar Navigo Mega“ jau atvyko į Lietuvą.

„Mažėjant keleivių, vis labiau neapsimoka tarpmiesčio maršrutais siųsti didelius autobusus. Atsinaujinti šįsyk nusprendėme iš esmės. Kaip žinia, viešųjų pirkimų procedūros bei kiti formalumai ilgai užtrunka, tad priėmėme sprendimą išsyk pirkti didesnį kiekį naujų transporto priemonių. Tikimės, jog toks žingsnis pasiteisins“, – sako „Busturo“ generalinis direktorius Tomas Bielinskas.

Viešųjų pirkimų konkursą pateikti Šiaulių vežėjams naujas transporto priemones laimėjo Turkijos „Otokar“ gamintojai. Visi dešimt autobusų pasieks Lietuvą iki pavasario.

„Tikimės, jog naujos transporto priemonės padės mums taupyti lėšas. Apskaičiavome, jog naujieji autobusai atstos mums septyniolika senų, kuriuos nuolat reikia remontuoti, prižiūrėti. Be to, šimtui kilometrų vidutinės klasės autobusai sunaudoja maždaug dešimčia litrų degalų mažiau nei didieji. Taigi ekonomija – akivaizdi“, – kalba T. Bielinskas.

„Otokar“ autobusus jau ne pirmus metus eksploatuoja Panevėžio, Jonavos vežėjai. „Remiantis praktine patirtimi, autobusai šimtui kilometrų nuvažiuoti sunaudoja apie 16 litrų degalų. Manau, tai – puikus rezultatas“, – sako „Otokar“ atstovės Lietuvoje bendrovės „BTS Vilnius“ vadovas Jonas Žukas.

Sprendimas atnaujinti autobusų parką išsyk dešimčia naujų transporto priemonių buvo nemenkas iššūkis vežėjams. Ne mažesnis – ir bankui, kuris ryžosi finansuoti tokį projektą.

„Vežėjų noras atnaujinti autobusų parką iš esmės padarė įspūdį. Be abejo, sprendimą finansuoti brangų pirkinį priėmėme viską gerai apskaičiavę – tokios sumos, kokių reikia dešimčiai autobusų nupirkti, nėra dalijamos lengva ranka. Tačiau tikimės, jog nauji autobusai padės vežėjams pritraukti daugiau keleivių, o panašių projektų Lietuvoje atsiras ir daugiau“, – sako „DNB banko“ projektų vadovas Cezijus Komarovas.

Šiauliečių įsigytieji autobusai – 8,4 m ilgio, juose sumontuoti „Cummins“ varikliai, „Eaton“ pavarų dėžės. Salone – 35+1+1 sėdimos vietos, mini virtuvėlės, šaldytuvai, DVD, skystųjų kristalų vaizdo ekranai.

„Autobusais ne tik vešime keleivius į įvairius Lietuvos miestus, bet ir nuomosime juos turistinėms kelionėms. Todėl pagalvojome ir apie daugiau komforto elementų keleiviams. Ateityje naujuosiuose autobusuose bus sumontuota ir elektroninio bilieto sistema“, – kalba T. Bielinskas.

Pasak J. Žuko, „Otokar“ autobusai jau sugriovė mitą, jog turkiškos transporto priemonės pritaikytos važinėti šilto klimato kraštuose. „Otokar“ autobusai itin gerai pritaikyti atšiauriam klimatui. Tarp išorinės ir vidinės transporto priemonės yra specialus izoliacijos sluoksnis, kuris padeda išlaikyti šilumą. Klimato kontrolės sistemos dėka transporto priemonėse vasarą vėsu, o žiemą – šilta. Be to, gamintojai ypač daug dėmesio skiria antikorozinei apsaugai, todėl „Otokar“ atsparūs prarūdijimui“, – teigia J. Žukas.

Pirmuosius autobusus į transporto priemonių pristatymą susirinkę šiauliečiai turėjo progos ne tik apžiūrėti, bet ir išbandyti – bendrovės eksploatacijos direktorius Vilius Laužikas autobusą su keleiviais nuvairavo iki Kryžių kalno. Jau šiandien naujieji autobusai išvažiuos į pirmuosius maršrutus.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.