Marijampolėje – nauji autobusai

05 liepos 04:10 2013 Spausdinti straipsnį Patirtis

Marijampolės vežėjai pastaruoju metu gerokai atnaujino savo keleivinio transporto priemonių parką. Praėjusių metų pabaigoje įsigyti keturi „Volkswagen Crafter“ mikroautobusai, o šių metų gegužę autobusų parką papuošė naujutėlė moderni ketvirtosios klasės „Setra“.

Svarbiausia – kokybė

„Norint išlaikyti keleivius bei pritraukti į viešąjį transportą naujų, nebeužtenka pasiūlyti paprastą paslaugą. Žmonės pageidauja patogių, modernių, naujų, žiemą – šiltų, o vasarą – vėsių autobusų. Visa tai jiems galime pateikti įsigiję naujų transporto priemonių“, – sako Marijampolės autobusų parko direktorė Dalytė Venčkauskienė.

Marijampoliečių įsigytasis „Setra 415 GT-HD – pirmasis naujas „Comfort“ 400-osios klasės autobusas Lietuvoje. „Transporto priemonėje – daug aktyvių ir pasyvių saugumo sistemų, jis patogus tiek keleiviams, tiek ir vairuotojui. Salonas – erdvus, apšvietimas – jaukus, o pro didelius langus atsiveria puikus panoraminis vaizdas“, – autobuso privalumus vardija D. Venčkauskienė.

Autobuse – 49+2+1 sėdimos vietos, jis atitinka trijų žvaigždučių komforto kategoriją.

Pasak įmonės vadovės, tai – ne pirmas „Setra“ autobusas įmonėje; marijampoliečiai turi dar tris vokiečių pagamintus autobusus. „1995-aisiais pagaminti „Setra S 215 HD“ jau greitai švęs dviejų dešimčių metų sukaktį, tačiau jie vis dar važiuoja puikiai, o jų remonto bei priežiūros išlaidos palyginti nedidelės. Labiausiai patinka tai, kad vokiškos transporto priemonės tarnauja ilgai, jos turi išliekamąją vertę“, – sako D. Venčkauskienė.

Be šių, Marijampolės autobusų parke yra ir „TopClass“ ketvirtosios kartos „Setra S 415 HD“, kuris taip pat spėjo įgyti tiek keleivių, tiek vežėjų palankumą.

Savivaldybės vadovai pritarė

„Esame labai patenkinti savivaldybės vadovais, kurie puikiai supranta vežėjų bei keleivių poreikius. Jie puikiai supranta – geros ir kokybiškos transporto priemonės bet kuriuo atveju atsiperka“, – bendradarbiavimu su savivaldybe džiaugėsi D. Venčkauskienė.

Įsigyti naują vokišką autobusą apsimokėjo ir dėl to, jog „EvoBus“ gamintojai 500-osios „ComfortClass“ setros premjeros proga surengė akciją ir 2012-ųjų pabaigoje pasiūlė Baltijos rinkoms „S 415 GT-HD su ženklia nuolaida.

„Šia nuolaida, kuri sudarė apie 30 tūkst. eurų, jau tradiciškai pasinaudojo Latvijos vežėjai. Jie nupirko išsyk penkis modernius autobusus. Be abejo, šią informaciją išplatinome ir lietuviams. Kaip visada tikėjomės, kad ji gali sudominti didžiąsias keleivinio transporto įmones, tačiau buvome labai maloniai nustebinti, kuomet ja pasinaudojo ne pats didžiausias, tačiau šiuo metu intensyviai atsinaujinantis Marijampolės autobusų parkas. Smagu, kad Marijampolės miesto savivaldybė palaiko direktorės siekį keleivius vežti patikimai, patogiai, ekologiškai, ekonomiškai, o svarbiausia – saugiai. Nors ir brangiai kainuojanti technika vėliau atsipirks, nes nereiks dažnai lankytis servisuose, be to, toks autobusas gali patenkinti išrankiausių keleivių komforto bei Europos miestų ekologinius reikalavimus. Manau, kad šiuo puikiu pavyzdžiu galėtų pasekti ir kitų miestų savivaldybės“, – sako „Setra“ atstovės Lietuvoje bendrovės „Nautega“ vadovas Audrius Kvederas.

Autobusas paklausus

Naujoji marijampoliečių „Setra“ savaitgaliais veža keleivius į sostinę, taip pat nuomojama užsakomosioms kelionėms. „Naujojo autobuso paklausa – didžiulė, norinčiųjų ją išsinuomoti netrūksta. Galime rinktis patikimesnius užsakovus – naują bei dailią transporto priemonę norisi pasaugoti“, – kalba parko vadovė.

Nedideli, dvidešimties sėdimų vietų „Volkswagen Crafter“ mikroautobusai važiuoja ten, kur nėra daug keleivių. „Šios transporto priemonės – optimalus variantas vežant keleivius šiokiadieniais. Jos padeda mums taupyti, o keleiviams neilgose kelionėse yra ne mažiau patogios nei didieji autobusai“, – sako D. Venčkauskienė.

Naujų autobusų – daugiau

Be naujosios setros ir krafterių, Marijampolės autobusų parką netrukus papildys ir keturi „Irisbus Arway“ autobusai. „Tai bus šiek tiek paprastesnės, tačiau taip pat labai patogios keleiviams transporto priemonės. Autobusai važinės tarpmiesčio maršrutais, nuomosime juos užsakomosioms kelionėms“, – aiškina D. Venčkauskienė.

Marijampoliečiai taip pat dalyvauja projekte „Mažai taršių miesto autobusų keitimas atnaujinant autobusų parko transporto priemones“, remiantis kuriuo gaus septynis suspaustas gamtines dujas naudojančius ir vieną – elektra bei suspaustomis gamtinėmis dujomis varomą autobusą. „Jau baigiame įrengti suspaustų gamtinių dujų naudojimo infrastruktūrą, beliko pasistatyti kompresorinę. Tai padarysime prieš gaudami naujas transporto priemones“, – kalba D. Venčkauskienė.

Jau dabar aišku, kad šiuos autobusus Marijampolei, kaip ir dar devyniems Lietuvos miestams, pateiks ispanų „Castrosue“ gamintojai. Sulaukus šių transporto priemonių, marijampoliečiai naujais autobusais bus vežami ne tik tolimojo susisiekimo, bet ir miesto maršrutais.

Lina Jakubauskienė

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.