Nauja maršrutinių taksi era Kaune: pirmųjų metų patirtis

16 rugsėjo 04:45 2015 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai

kautra-mikr4Prieš metus į Kauno gatves išvažiavo pirmieji nauji, žemagrindžiai, modernūs maršrutiniai mikroautobusai. Nors tuomet daug kas į bendrovės „Kautra“ idėją investuoti didelius pinigus į šį verslą žiūrėjo skeptiškai, pirmųjų metų patirtis rodo – sprendimas pasiteisino.

 

 

 

Naujos transporto priemonės ir nauja sistema

Nauji, patogūs keleiviams, žemagrindžiai mikroautobusai laipsniškai pakeitė mieste važinėjusias techniškai bei morališkai pasenusias transporto priemones. Per metus bendrovės įsigytieji „Mercedes-Benz Sprinter“ vežė daugiau nei tris milijonus keleivių, nuvažiavo daugiau nei šešis milijonus kilometrų.

„Pirmieji metai nebuvo lengvi. Teko nemažai padirbėti, kad įvykdytume visus įsipareigojimus miestui. Manome, kad tai padaryti pavyko. Patys būdami kauniečiais džiaugiamės, jog naujieji mikroautobusai ne tik pagerino keliavimo sąlygas miesto gyventojams, bet ir papuošė miestą“, – sako bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Naujaisiais miesto vežėjais patenkinti ir savivaldybės atstovai. Nors, pasak Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero, pradžia nebuvo lengva.

„Praėjus metams galime teigti, kad maršrutinių taksi paslauga tapo viešojo transporto sistemos dalimi – naujos, tvarkingos transporto priemonės, mandagūs ir uniformuoti vairuotojai neabejotinai kuria teigiamą miesto transporto sistemos įvaizdį. Pagaliau garantuojamas maršrutinių taksi reisų reguliarumas, paslaugos ankstyvo ryto ir vėlyvo vakaro valandomis“, – sako P. Keras.

Pertvarkyta sistema

Bendrovei „Kautra“, atėjusiai į naują keleivių vežimo mikroautobusais rinką, teko įveikti ir miestiečių skepticizmą dėl Kauno miesto savivaldybės radikaliai pertvarkytos maršrutinių taksi sistemos. Iš pradžių ne visi pakeitimai patiko kauniečiams.

„Nemažai maršrutų buvo panaikinta, atsirado naujų. Be abejo, dalis miestiečių pasipiktinimo gulė ir ant mūsų pečių. Pavyzdžiui, keleiviai pasigedo 55-ojo maršruto mikroautobuso Šiaurės prospekte ar 54-ojo maršruto prie Kauno pilies. Kai kurie naujieji maršrutai aplenkė intensyvaus eismo gatves. Atsižvelgdami į miestiečių pageidavimus bei keleivių srautus, parengėme pasiūlymus savivaldybei, kaip tobulinti mikroautobusų eismą. Tikimės, kad jie bus įgyvendinti, atnaujinus eismą Panemunės tiltu“, – kalba L. Skardžiukas.

Pasak P. Kero, bendrovė „Kautra“, laimėjusi konkursą vežti keleivius miesto mikroautobusais, pateikė paslaugų daugiau, negu reikalavo konkurso sąlygos.

„Elektroninė stebėsenos įranga garantuoja, kad suplanuoti tvarkaraščiai būtų įvykdomi. Visos transporto priemonės pritaikytos neįgaliesiems, todėl ženkliai pagerėjo judėjimo negalią turinčių asmenų mobilumas. Elektroninė bilietų kontrolės įranga suteikia galimybę stebėti keleivių srautus ir šiuos duomenis panaudoti planuojant tvarkaraštį. Nuo metų pradžios turėjome galimybę stebėti keleivių srautus visuose maršrutinių taksi maršrutuose, todėl šio rudens sezono tvarkaraščiai sudaryti pagal realų keleivių skaičių maršrutuose. Tačiau didžiausi maršrutų ir tvarkaraščių pokyčiai laukia lapkritį, kai bus atnaujintas eismas Panemunės tiltu. Permainos turėtų labiausiai nudžiuginti Šančių ir Panemunės gyventojus“, – sako  P. Keras.

Nauja vairavimo kokybė

Šiuo metu kasdien į miesto gatves išvažiuoja 73 bendrovės „Kautra“ mikroautobusai. Juos vairuoja 188 vairuotojai.

„Vairuotojams sudarėme kur kas geresnes darbo sąlygas nei ankstesni šeimininkai. Tačiau ir reikalavimų kartelę pakėlėme. Mikroautobusuose neliko rūkančių, treningais apsitaisiusių, garsiai muzikos klausančių vairuotojų. Jų kultūrai skiriame itin daug dėmesio: rengiame tiek bendrus, tiek individualius mokymus, „slapto pirkėjo“ tyrimus ir pan. Tikimės, jog kauniečiai pastebėjo teigiamus pokyčius ir šioje srityje“, – kalba L. Skardžiukas.

Beje, mikroautobusus vairuoja net septynios merginos. „Moteris prie vairo ne tik gerai nuteikia kelevius, tačiau priverčia pasitempti ir kolegas vyrus“, – sako įmonės vadovas.

Į miestą atėjus dirbti bendrovei „Kautra“, neliko ir dar vienos įsisenėjusios negerovės – pajamų slėpimo, kuris dar neseniai buvo neišvengiamas keleivių vežimo mikroautobusais verslo atributas. Miestiečiai netruko pastebėti – bilietai naujuosiuose mikroautobusuose išduodami visada.

„Įsigydami naujus mikroautobusus, investavome ir į keleivių skaičiavimo įrangą. Kiekvienas įlipęs į transporto priemonės saloną keleivis fiksuojamas, jų skaičius lyginamas su parduotų bilietų kiekiu. Jei skaičiai neatitinka, peržiūrime vaizdo įrašus. Pasitaiko įvairių, net ir kurioziškų situacijų. Kartą keleivių skaičiavimo įranga kaip „keleivį“ užfiksavo didžiulę žmogaus priešais save nešamą gėlių puokštę. Pasitaiko, jog keleivis įlipa ir iškart išlipa iš transporto priemonės, tačiau skaičiavimo įranga jį spėja užfiksuoti. Kiekvieną atvejį aiškinamės individualiai“, – teigia L. Skardžiukas.

Kauniečiams patiko ir tai, kad visuose maršrutiniuose taksi sumontuotos modernios šildymo sistemos, vasarą saloną vėsina kondicionieriai.

„Mums svarbiausia, kad mikroautobusuose gerai jaustųsi keleiviai. Netaupome jų patogumo sąskaita, reikalaujame iš vairuotojų, kad kondicionieriai karštą vasaros dieną visada būtų įjungti. Žinoma, viską sužiūrėti sudėtinga, todėl, pastebėjus bet kokius trūkumus, kviečiame keleivius kreiptis į mūsų įmonės kokybės skyrių (kokybe@kautra.lt). Atsižvelgiame į kiekvieną pastabą ar pasiūlymą, stengiamės kilusias problemas spręsti kartu su miestiečiais“, – kalba bendrovės vadovas.

Pokyčiai – nuolat 

Kaip žinia, daugelyje didžiųjų šalies miestų maršrutinių mikroautobusų neliko visai. Kaunas nuėjo kitu keliu: čia nuspręsta juos palikti, tačiau sistema pakeista iš esmės, ji nuolat tobulinama.

„Pradėję vežti keleivius maršrutiniais mikroautobusais, nuo pat pradžių stebime keleivių srautus, juos analizuojame, atliekame tyrimus. Ten, kur keleivių daugiau, skyrėme daugiau transporto priemonių. Pavyzdžiui, populiariausiame 57-ajame maršrute autobusų nuo planuotų dešimties padaugėjo iki trylikos,  54-ajame maršrute – nuo dešimties iki dvylikos ir pan. Reaguojame į keleivių prašymus ir, diskutuodami su savivaldybės Transporto skyriumi, stengiamės į juos atsižvelgti“, – teigia L. Skardžiukas.

Kol kas Kauno maršrutiniai mikroautobusai neįtraukti į vieningą miesto elektroninio bilieto sistemą. Tačiau, Kauno vicemero Povilo Mačiulio teigimu, artimiausiu metu ir šie bendrovės planai bus įgyvendinti.

„Artimiausiu metu planuojame maršrutinius taksi integruoti į miesto elektroninių bilietų sistemą, pertvarkyti keleivių informavimo sistemą taip, kad maršrutinių taksi atvykimo laikas būtų matomas viešojo transporto stotelių švieslentėse,“ – žada P. Mačiulis.

Tuomet kauniečiams važiavimas miesto maršrutiniais mikroautobusais bus dar patogesnis.

 

Lina Jakubauskienė

Autorės ir bendrovės „Kautra“ nuotraukos

  • kautra-mi1
  • kautra-mi
  • kautra-mi2
  • kautra-mi3