Naujausios technologijos troleibusams Kaune

spalio 27 04:00 2014 Spausdinti straipsnį Patirtis

Ar tikslinga tolesnėje ateityje eksploatuoti ir plėtoti troleibusų tinklą Kauno mieste, kokios egzistuoja šiuolaikiškos ekonomiškesnės troleibusų kontaktinio tinklo panaudojimo galimybės – pateikti atsakymus į šiuos klausimus uždaroji akcinė bendrovė (toliau – bendrovė) „Kauno autobusai“ pasitelkė ekspertus iš Čekijos.

Pasak bendrovės „Kauno autobusai“ generalinio direktoriaus Kęstučio Derliūno, nors troleibusai yra ekologiška bei ekonomiška transporto priemonė, tačiau jų eksploatacijai reikalinga brangi kontaktinio tinklo infrastruktūra. „Miesto troleibusų tinklas buvo pastatytas seniai, beveik prieš 50 metų, todėl išlaidos jo priežiūrai yra sąlyginai didelės, – sako vadovas. – Tinklui būtini nepigūs aptarnavimo ir remonto darbai, dėl senos įrangos patiriami dideli energijos nuostoliai tinkle, todėl būtina ieškoti galimybių modernizuoti tinklą.“

Šiuo metu troleibusų linijų kontaktinį tinklą maitinančios transformatorinės pastočių esamos situacijos analizę atlieka uždarosios akcinės bendrovės „Elektros automatika“ specialistai. Čekijos ekspertai, apžiūrėję ir įvertinę Kauno miesto troleibusų kontaktinio tinklo pastotes, kurių mieste yra dešimt, energetikos dispečerinę ir viso miesto troleibusų kontaktinį tinklą, pateiks savo išvadas ir siūlymus dėl kontaktinio tinklo modernizavimo galimybių panaudojant naujausias technologijas.

Specialistų manymu, Kauno mieste troleibusų infrastruktūra jau yra išvystyta, todėl dar gerą dešimtmetį troleibusus Kauno mieste tikslinga eksploatuoti. „Šiuo metu pasaulyje yra vystomos naujos troleibusų ir elektrinių autobusų technologijos: troleibusai su baterijomis, leidžiantys aplenkti kliūtis, automatinės gaudyklės troleibusams prisijungti prie tinklo, elektrinių autobusų įkrovimo punktai viešojo transporto stotelėse ir kt., – teigia bendrovės technikos direktorius Mindaugas Klimašauskas. – Tačiau naujosios technologijos šiuo metu yra dar tik pradinėje vystymo stadijoje, ir jų ateitis šiuo metu nėra aiški“.

Kol paaiškės troleibusų technologijų ateitis ir bus galima priimti galutinį sprendimą dėl troleibusų likimo Kauno mieste, bendrovė ieškos būtų kuo greičiau optimizuoti ir modernizuoti troleibusų kontaktinį tinklą.

Čekijos kompanija „Cegelec“, užsiimanti elektrinės ir elektroninės įrangos gamyba, įvairių projektų elektros inžinerijos ir mechaninės inžinerijos srityse kūrimu, transporto infrastruktūros tinklo ir sistemų elektrinėms viešojo transporto priemonėms (troleibusams, tramvajams, metro, traukiniams) kūrimu ir įgyvendinimu, žinoma ne tik beveik visose Europos šalyse, bet ir tokiose šalyse kaip Australija, Kanada, Kalifornija, Rusija ir kt.

Ramunė Tarandė

Bendrovė „Kauno autobusai“

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.