Naujieji vilniečių MAN „Lion‘s City CNG“ – vis taupesni

balandžio 25 04:40 2013 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Kovo 26-ąją į sostinės gatves išvažiavo aštuoniolika naujutėlių suspaustas gamtines dujas naudojančių MAN „Lion‘s City CNG“ autobusų. Paaiškėjo, kad degalų jie sunaudoja maždaug 10 proc. mažiau nei senieji dujiniai autobusai.

„Dar viena džiugi žinia yra ta, kad naujieji autobusai tampa vis ekonomiškesni. Viena iš priežasčių – vairuotojai apsiprato su naujomis transporto priemonėmis, išmoko, kaip su jomis elgtis. Be to, kokia tobula bebūtų nauja technika, visoms judančioms detalėms tenka prisitaikyti vienoms prie kitų. Panašu, kad per mėnesį taip ir nutiko – autobusų varikliai sukasi lengviau, tuo pačiu mažėja ir degalų sąnaudos“, – aiškina bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ technikos direktorius Juozas Grabys.

Pasak jo, nors naujieji autobusai važiuoja tais pačiais maršrutais, kaip ir nuo eksploatavimo pradžios, jie veža panašų kiekį keleivių, degalų sunaudoja mažiau.

„Kuomet vieną MAN autobusą išbandėme miesto gatvėse dar 2011-aisiais, jo degalų sąnaudos sudarė net 75,27 kub. m šimtui kilometrų. Tik išvažiavę į miesto gatves kovo pabaigoje, naujieji autobusai „valgė“ vidutiniškai 70,52 kub. m suspaustų gamtinių dujų. Šiuo metu jų degalų sąnaudos jau vidutiniškai sudaro 64,18 kub. m“, – aiškina J. Grabys.

Be abejo, ne visi iš aštuoniolikos naujųjų autobusų šimtui kilometrų nuvažiuoti sunaudojo vienodą kiekį degalų. Sąnaudos degalams priklauso ir nuo maršruto, kuriuo važinėja naujieji autobusai, ir nuo vairuotojo profesionalumo. Mažiausios vieno naujojo MAN „Lion‘s City CNG“ sąnaudos per pirmąjį mėnesį sudarė 51,02 kub. m, didžiausios – 66,98 kub.m.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.