UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ (KAP) sėkmingai įvykdė viešųjų pirkimų procedūrą ir pasirašė sutartį su UAB „Vėjo projektai“ dėl 10 elektra varomų autobusų veiklos nuomos. Tad kitą vasarą Klaipėdoje miesto keleivius jau turėtų vežti dešimt naujų ekologiškų autobusų, varomų žaliąja elektros energija, pagaminta iš atsinaujinančių energijos išteklių.
„Iš esmės mes neperkame autobusų, o dešimčiai metų įsigijome paslaugų kompleksą – autobusų pristatymą, jų techninį aptarnavimą, įkrovimo stotelių pastatymą, elektros energijos aprūpinimą. Mūsų bus tik vairuotojai ir keleivių pervežimo paslauga. Visais kitai dalykais turės pasirūpinti veiklos nuomos paslaugos teikėjas“, – pasakojo Vaidas Ramanauskas, UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius.
Tokia viešojo transporto veiklos nuomos paslauga yra nauja tarp Lietuvos vežėjų, tačiau žinoma ir besiskinanti kelius pasaulyje. KAP skelbtame viešųjų pirkimų konkurse buvo užsiregistravę arti 10 tiekėjų, o laimėjo Klaipėdoje įsikūrusi bendrovė „Vėjo projektai“. Beje, jos pagaminti du elektriniai autobusai „Dancer“ jau daugiau nei dvejus metus kursuoja uostamiesčio gatvėmis ir įrodė savo techninį patikimumą, aptarnaujant viešojo transporto maršrutus. Itin greitos įkrovos elektriniai autobusai kasdien nuvažiuoja po beveik 300 kilometrų ir per metus perveža daugiau nei 100 tūkst. keleivių.
Kaip teigia UAB „Vėjo projektai“ generalinis direktorius Alvydas Naujėkas, jau COVID-19 pandemijos akivaizdoje, o dabar ir įsibėgėjant energetinei ir ekonominei krizei, pastebėta, kad tik nauji visa apimantys sprendimai gali padėti keleivių vežėjams pereiti prie klimatui neutralių transporto priemonių.
„Džiaugiamės bendradarbiaudami su UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ – vežėju, lyderiaujančiu Europoje pagal autobusų maršrutų grafiko laikymąsi ir demonstruojančiu tvaraus verslo principus bei ieškančiu inovatyvių būdų, kaip mažiausiais finansiniais kaštais pakeisti taršius autobusus naujais. Mūsų teikiama elektrinių autobusų „Dancer“ veiklos nuomos paslauga ir fiksuotas mokėjimas už nuvažiuotus kilometrus, leis KAP ne tik išvengti pradinių investicijų autobusų įsigijimui, bet ir sutaupyti lėšas aptarnavimo paslaugoms bei įkrovos infrastruktūrai,“ – sako A. Naujėkas.
Pagal Klaipėdos miesto politikų partvirtintą planą, iki 2030 m. KAP turi įsigyti 50 autobusų miesto keleivių pervežimams. Tokį sprendimą įtakojo ES aplinkosauginės direktyvos, numatančios jog centrinėmis miesto gatvėmis nekursuotų iškastiniu kuru varomas viešasis transportas, o ne mažiau svarbu ir tai, jog elektra varomi autobusai yra daug draugiškesni aplinkai – neišmeta kietųjų dalelių bei pasižymi mažesniu triukšmingumu ir vibracija, kas svarbu miestiečių gyvenimo kokybei.
„Maloni žinia, kad Klaipėdos bendrovė yra konkurencinga ir laimėjo elektrinių autobusų paslaugos konkursą. Pasaulinės krizės akivaizdoje svarbi kiekviena darbo vieta, o su šiuo projektu Klaipėdoje jų neabejotinai padaugės. O dvigubai džiugu, kad miesto politikų ir savivaldybės valdomos bendrovės iniciatyva vis plačiau atveriami keliai ekologiškam transportui mieste ir kas atrodė tik svajonė prieš penkerius metus – pildosi: Klaipėdoje važinėsime komfortišku viešuoju transportu, kvėpuosime švaresniu oru“, – sakė Vytautas Grubliauskas, Klaipėdos miesto meras.
„Vėjo projektai” informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka