„Eurobasket 2011” – darbymetis ir keleivių vežėjams

12 rugpjūčio 04:35 2011 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Rugsėjį prasidėsiantis Europos krepšinio čempionatas žada papildomų rūpesčių ir keleivinio transporto įmonėms. Miestų, kuriuose vyks čempionato rungtynės, vežėjai kruopščiai rengiasi svečių antplūdžiui.

Keletas šalies keleivinio transporto įmonių – „Kautra“, „Busturas“ ir Klaipėdos autobusų parkas – pateiks geriausius turistinius autobusus „Eurobasket 2011“ dalyvių komandoms vežti. Tačiau darbo netrūks ir kitiems vežėjams, kurie privalės susidoroti su kur kas didesniais nei įprasta keleivių srautais. Bus diegiami nauji maršrutai, pratęsiamas viešojo transporto darbo laikas, skiriama daugiau autobusų.

Veš nuo stočių ir oro uostų

„Sirgaliai iš Vilniaus geležinkelio stoties į Kauną važinės „Pergalės traukiniu”, todėl prie stoties jų lauks autobusai, kurie tiesiai nuveš į Kauno „Žalgirio” areną, o po to parveš atgal”, – pasakoja Kauno miesto savivaldybės Transporto eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Vilniečiai autobusų maršrutus taip pat derins prie traukinių bei lėktuvų atvykimo grafiko. „Autobusų maršrutai bus suderinti su stotimi ir oro uostu, pro „Siemens“ areną važiuojantis viešasis transportas važinės dažniau“, – žada sostinės mero pavaduotojas Romas Adomavičius.

Panevėžyje pro sporto arena autobusai važinės dažniau, jų važiavimo laikas bus pratęstas. „Mūsų mieste vyks atrankinės varžybos, tačiau jose dalyvaus Lietuvos komanda. Mūsiškiai žais vėliausiai, varžybos turėtų baigtis apie pusę dvyliktos nakties. Krepšinio aistruolių prie arenos lauks mūsų autobusai, kurie žiūrovus išvežios trimis maršrutais į pagrindinius miegamuosius miesto rajonus. Autobusų skirsime tiek, kiek jų reikės“, – žada Panevėžio autobusų parko direktorius Rimantas Petukauskas.

Šiauliuose per čempionatą atsiras du nauji autobusų maršrutai. „Abu jie bus žiediniai – vienas drieksis nuo sporto arenos iki miesto pietinių miegamųjų rajonų, o kitas – nuo miesto centro iki arenos. Autobusai šiais maršrutais pradės važinėti valandą iki varžybų pradžios ir baigs valandą po jų“, – sako UAB „Busturas“ generalinis direktorius Vilius Laužikas.

Klaipėdiečiai jau turėjo progos pasitikrinti, kokių keleivių srautų galima tikėtis per Europos krepšinio čempionatą – mieste vyko dvejos draugiškos rungtynės su Čekija bei Slovėnija. „Problemų vežant žiūrovus nekilo – visi norintieji sutilpo į miesto autobusus. Mums pasisekė, kad Klaipėdos sporto arena pastatyta geroje vietoje – greta jos įrengtos net keturios viešojo transporto stotelės, po kurias ir pasiskirsto keleivių srautai“, – sako įmonės „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis.

Ilgins darbo laiką

Visų miestų vežėjai žada, kad per čempionatą viešasis transportas dirbs ilgiau nei įprastai.

„Kai krepšinio čempionatas rugsėjo 7-12 d. persikels į Vilnių, autobusai važnės penkiais naktiniais maršrutais, kurie drieksis per visą miestą bei bus suderinti tarpusavyje. Savaitgalį (rugsėjo 10-11 d.) kaip darbo dienomis pro miesto centrinę dalį ir Siemens areną keleivius vešime vienuolika autobusų ir devyniais troleibusų maršrutais. Pro oro uostą važiuojančių 1-ojo ir 2-ojo autobusų darbo laikas bus pratęstas pusvalandžiu. – sako UAB „Vilniaus autobusai“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

Naktimis keleivius vežti žada ir kauniečiai. „Keturias dienas, kuomet Kaune vyks finalinis čempionato etapas, viešojo transporto srautas bus padidintas beveik dvigubai, todėl neabejojame, kad sirgaliai lengvai galės keliauti po miestą“, – sako P. Keras.

Panevėžyje per „Eurobasket 2011“ viešasis transportas dirbs ilgiau. „Mūsų autobusai važinės iki antros valandos nakties, kad visi žiūrovai po varžybų spėtų grįžti namo“, – sako R. Petukauskas.

Iki antros valandos keleiviai po varžybų viešuoju transportu bus vežami ir Klaipėdoje. Šiaulių vežėjai planuoja pro sporto areną važiuojančių autobusų darbą pailginti valanda.

„Per visą čempionatą skirsime autobusų tiek, kiek reikės – tiek sirgaliams, tiek dalyviams vežti. Svarbu, kad visi svečiai liktų patenkinti tiek Lietuva, tiek mūsų darbu“, – sako Klaipėdos autobusų parko direktorė Jelizaveta Daugininkienė.

Visuose miestuose viešuoju transportu bus nemokamai vežami akredituoti čempionato dalyviai. Kitiems keleiviams teks įsigyti važiavimo bilietus, kurių kaina per čempionatą nesikeis.

Tikisi tvarkos

Keleivinio transporto įmonių vadovai tikisi, kad krepšinio aistruoliai elgsis kultūringai ir po čempionato autobusų remontuoti neprireiks. „Viliamės, jog sirgaliai nereikš emocijų niokodami mūsų autobusus, todėl vežti jiems skirsime geras transporto priemones“, – sako R. Petukauskas.

Klaipėdiečiai, stengdamiesi išvengti konfliktų tarp sirgalių grupuočių, skirtingų maršrutų autobusų srautus nukreips skirtingomis gatvėmis. „Taip tikimės išvengti neramumų mieste“, – aiškina G. Neniškis.

Vilniečiai geriausius autobusus skirs keleiviams vežti 1-uoju ir 2-uoju maršrutu. „Atvykę svečiai turi susidaryti apie mūsų šalį kuo geresnį įspūdį. Prie to turėtų prisidėti ir mūsų transporto priemonės“, – sako G. Nakutis.

Be to, vilniečiai prieš „Eurobasket 2011“ pradės vežti miestiečius ekologiškais autobusiukais po miesto centrą. „Tai leis miesto svečiams geriau susipažinti su Vilniaus senamiesčiu“, – sako G. Nakutis.

Automobilių statymo vietų – daugiau

Miestų valdžia žada išspręsti ir automobilių statymo greta sporto arenų problemą. „Sirgaliai, abejojantys, ar ras vietą, kur pastatyti automobilį šalia „Žalgirio” arenos, turėtų nebijoti. Visi, kurie turės bilietą į varžybas „Žalgirio” arenoje, savo automobilį galės pastatyti prekybos centro „Akropolis” stovėjimo aikštelėje. Viename aikštelės aukšte telpa apie 800 automobilių“, – aiškina P. Keras.

Papildomų rezervinių vietų ketinama įrengti ir Vilniuje prie „Siemens“ arenos, kur vyks svarbiausios čempionato kovos.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.