2023 metų sausį Madridas visiškai atsisakė dyzelinių autobusų viešojo transporto maršrutuose. Tokiu būdu jis tapo pirmuoju didžiuoju Europos miestu, kuriame važinėja tik elektra ir dujomis varomi autobusai.
Paskutinę gruodžio darbo dieną iš maršruto pašalintas paskutinis dyzelinis autobusas – 12 metrų ilgio žemagrindis „Mercedes-Benz Citaro“ su užrašu „FIN Diesel“. Jis iškeliavo į transporto įmonės EMT muziejų, kuris pernai šventė 75 metų jubiliejų.
EMT autobusų parko pertvarkymas Madride prasidėjo 2016 m., jau atnaujinta 60% riedmenų ir nupirktas 1 291 autobusas. Nuo 2021 m. į miestą pristatyta 520 CNG didžiausių Europos gamintojų, tokių kaip „Daimler Buses“, „Castrosua“ ir „Solaris“, transporto priemonių. Šiuo metu keleivius veža 1 915 dujinių ir 180 elektrinių autobusų. Šiais metais miestas sulauks dar 150 elektrinių autobusų, iš kurių 90 yra „Irizar“, o 60 – „Solaris“. Be to, mieste važinėja 10 vandeniliu varomų transporto priemonių.
Nuo 1974 iki 2022 metų Madride iš viso važinėjo 5009 dyzeliniai autobusai, paskutiniai iš jų buvo įsigyti prieš 10 metų. Jei vidutinis autobusų parko amžius 2016 metais buvo 9,46 metų, tai 2022 metų pabaigoje jis buvo dvigubai mažesnis – iki 4,84 metų.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka