Pirmasis keleivių persėdimo terminalas bus Klaipėdoje

sausio 24 04:09 2014 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Viešojo transporto sistema Klaipėdos mieste pasipildys vairuotojų ir dviratininkų persėdimo į autobusus terminalu Ligoninių miestelyje. Jis bus pirmasis šalyje.

Ligoninių miestelis yra svarbus viešojo transporto mazgas. Iki čia keleivius atveža trijų privežamųjų maršrutų autobusai. Šiauriniuose Klaipėdos priemiesčiuose gyvenantys ir asmeniniais automobiliais į Klaipėdą važinėjantys rajono gyventojai taip pat važiuoja pro šalį. Kaip tik pastariesiems yra skirta savotiška lengvųjų automobilių „gaudyklė“: nemokama (su viešojo transporto bilietu) automobilių statymo aikštelė, kurioje, pasistačius automobilį, galima persėsti į miesto autobusą.

Iš čia keleivius veža autobusai, kurių maršrutai nutiesti visomis trejomis pagrindinėmis: Herkaus Manto g. – Taikos pr., Šilutės plentu, Minijos g. – miesto magistralėmis, tarp jų – ir ekspresas.

Pažangiuose Europos miestuose tokie terminalai yra įprasti, jie vadinami terminu „Park and ride“ („Statyk [automobilį] ir važiuok [viešuoju transportu]“). Lietuvoje jų dar nėra, klaipėdietiškas bus pirmasis šalyje. Tokie terminalai mažina kamščius miestų gatvėse ir oro užterštumą.

Tyrimai rodo, kad būtent asmeninių automobilių vairuotojai iš Klaipėdos rajono yra tas rezervas, kuriuo galima pasinaudoti didinant viešojo transporto keleivių skaičių. Kiek ankstesniais duomenimis, viešuoju transportu naudojosi tik 7 proc. Klaipėdos rajono gyventojų.

Sudarius jiems palankias sąlygas derinti naudojimąsi asmeniniu automobiliu ir viešuoju transportu, dalis priemiesčio gyventojų tokia galimybe naudosis. Be to, daugėja Klaipėdos rajone gyvenančių gyventojų.

Terminalu naudotis galės ir dviratininkai. Iš artimesnių gatvių ar gyvenviečių atmynus iki terminalo, bus galima saugiai palikti dviračius ir tęsti kelionę miesto autobusu.

Šiuo metu terminalo įrengimas yra derinamas Klaipėdos savivaldybės administracijoje. Pirmojo etapo darbus – autobusų stovėjimo ir automobilių laikymo aikštelių įrengimo darbus numatyta įgyvendinti iki metų pabaigos. Antrojo etapo darbai – elektromobilių įkrovimo vietų įrengimas bei keleivių laukimo paviljono statybos darbai – numatyti įgyvendinti per artimiausius dvejus-trejus metus.

Geri praėjusių metų rezultatai žymia dalimi pasiekti dėl 2011 metais pradėtos privežamųjų maršrutų („raudonųjų autobusiukų“) plėtros į Klaipėdos priemiesčius bei ekspresų linijų mieste sukūrimo. Buvo pasiektas dešimties metų Klaipėdos keleivinio transporto (KKT) veiklos keleivių rekordas mieste. Nepaisant mažėjančio uostamiesčio gyventojų skaičiaus, ikikrizinis keleivių skaičius pernai buvo viršytas.

Pagerėjo ir transporto infrastruktūra. Patikimiau veikia informacinės švieslentės stotelėse, pastatyti 4 nauji keleivių laukimo paviljonai. Autobusų parkas įsigijo 12 naujų dujomis varomų ekologiškų autobusų, dar 15 seniausių autobusų pakeisti į naujesnius, viso atnaujinta 16 proc. autobusų parko.

Keleiviai pamėgo greituosius autobusus 6E ir 8E. Šie Jie važiuoja vidutiniškai 23 proc. greičiau nei kiti miesto autobusai. Naudojimasis ekspresais 1,5 karto viršija kitų maršrutų rodiklį. Sumažėjo kompensacijų iš miesto biudžeto poreikis už lengvatinių keleivių vežimą.

Šiemet ši plėtra tęsiama. Nuo sausio pirmosios startavo 3 nauji maršrutai į priemiesčius.

Klaipėdos miesto savivaldybės informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.