Pirmoji viešojo transporto pertvarkos diena sostinėje: velnias pasirodė besąs ne toks jau ir baisus

liepos 02 05:24 2013 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Liepos pirmosios sostinėje laukta tarsi paskutiniojo atpildo dienos: žiniasklaidos atstovai kone kasdien piešė visuotinio chaoso vaizdus gatvėse, kūrėsi įvairūs visuomeniniai judėjimai, o protesto mitinguose vienijosi, atrodytų, nesuvienijamų partijų bei grupuočių atstovai.

Miestiečiai baiminosi, jog jiems bus sudėtinga susiorientuoti pasikeitusių maršrutų bei transporto priemonių numerių sistemoje. Tačiau jau pirmoji pertvarkos diena parodė: velnias nebuvo toks baisus, kokį jį paišė. Žadėtojo chaoso mieste nebūta, nors šiokių tokių nesklandumų, be abejo, kilo.

Vežėjai – patenkinti


Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojai pertvarkai rengėsi ilgai ir kruopščiai. Taigi pirmoji diena jiems nepasirodė pernelyg sudėtinga.

„Pirmoji diena mums nebuvo itin sunki. Galbūt iš pradžių kai kuriems vairuotojams dar buvo sudėtinga susiorientuoti naujuose maršrutuose bei stotelėse, tačiau didelio keleivių nepasitenkinimo tikrai nesulaukėme. Manau, tam įtakos turėjo ir gerai parinktas laikas pertvarkai – liepos pradžioje keleivių tradiciškai būna mažiausia. Tačiau tikimės, kad iki rugsėjo 1-osios, kuomet jų srautai gerokai padidėja, keleiviai jau bus apsipratę su naująja viešojo transporto sistema, o automobilių vairuotojai – su naujomis eismo juostomis ir tvarka miesto gatvėse“, – sako bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

Chaoso nebūta

Kalbintieji miestiečiai taip pat pernelyg nesipiktino naująja sistema.

„Tikėjausi, kad bus blogiau, kad vadinamųjų greitųjų autobusų greitis nebus didesnis nei įprastųjų. Tačiau buvau maloniai nustebintas – greitieji autobusai pateisino savo vardą, jie tikrai važiuoja kur kas greičiau, palikdami spūstyse stovėti nuosavus automobilius“, – sako vilnietis Skirmantas.

„Nežinau, kaip bus rudenį, tačiau dabar kelionė autobusu tapo kur kas greitesnė. Be persėdimų nuo Fabijoniškių iki darbovietės greituoju autobusu atvažiavau vos per keliolika minučių“, – sako Vitalija.

„Turėčiau tik vieną „priekaištą“ vežėjams – pirmąją dieną į susitikimą autobusu atvykau gerokai anksčiau nei buvau planavusi. Greitieji autobusai, pasirodo, išties veža greičiau nei ankstesnieji, todėl dabar reikės prieš svarbius susitikimus kelionės laiką planuotis iš naujo“, – juokavo Pilaitėje gyvenanti Rima.

Šiek tiek daugiau nepasitenkinimo naujieji maršrutai sukėlė keleiviams, kuriems teko kartą ar kelis persėsti iš vienos transporto priemonės į kitą.

„Esame pasipiktinę, kad į Naująją Vilnią važiuojantis greitojo maršruto autobusas nestos šalia neįgaliųjų centro. Tai mums sukels daugybę nepatogumų“, – piktinosi vilnietis Justinas.

Vežėjų teigimu, padidėjęs transporto priemonių greitis turėtų atpirkti galimus persėdimų nepatogumus.

Kur kas labiau dėl atskirtų specialiųjų A juostų piktinosi nuosavus automobilius vairuojantys vilniečiai. Pasak jų, eismas gatvėse tapo sudėtingesnis, spūstyse teko stovėti ilgiau.

Vežėjai mikroautobusais nepakluso

Nors savivaldybės atstovai teigė, jog nuo liepos 1-osios Vilniuje neliks maršrutinių mikroautobusų, jie vis dėl to miesto gatvėse pasirodė.

„Kol kas stebime situaciją – kiek ir kokių vežėjų, nepaisydami nurodymų, toliau veža keleivius maršrutiniais mikroautobusais. Nagrinėjame teisinę bazę, svarstome apie galimybę kreiptis į teisėsaugos institucijas dėl vežėjų patraukimo baudžiamojon atsakomybėn. Tačiau jau dabar aišku, kad jie praranda nepriekaištingos reputacijos statusą, į tai bus atsižvelgiama ateityje rengiant konkursus parinkti vežėją keleiviams vežti mieste“, – sako Vilniaus miesto savivaldybėsViešojo transporto optimizavimo projekto įgyvendinimo darbo grupės vadovasKastytis Lubys.

Pasak jo, maršrutinių mikroautobusų savininkai savo elgesį motyvuoja tuo, jog jų sutartys su savivaldybe dėl keleivių vežimo mieste nėra pasibaigusios.

„Rengdamiesi viešojo transporto optimizavimui mieste, visiems privatiems vežėjams gruodžio pabaigoje išsiuntinėjome raštus, jog liepos 1-ąją sutartys su jais bus nutrauktos. Savivaldybės pasirašytoje sutartyje su vežėjais tokia galimybė buvo numatyta. Tačiau privatūs vežėjai šiuos raštus apskundė teismui. Pirmoji teismo nutartis buvo palanki savivaldybei, tačiau vežėjai apskundė ją aukštesnės instancijos teismui. Galutinis sprendimas kol kas dar nepriimtas, taigi vežėjai mikroautobusais mano turį teisę dirbti ir toliau“, – aiškina K. Lubys.

Pasak jo, vežėjų mikroautobusais jau artimiausiu metu laukia specialūs patikrinimai, žadama bausti tiek jų vairuotojus, tiek ir vežėjus.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.