Amerikiečių gamintojas „New Flyer“ pristato naujos kartos vandenilinį elektrinį autobusą – „Xcelsior Charge FC“. Jis siūlomas dviejų ilgių – 12,2 m ir sudvejintas 18,3 m.
Autobusas pakeitė ankstesnį „Xcelsior Charge FC“ modelį, pasirodžiusį 2019 m. Gamintojų teigimu, atnaujintas autobusas vieną kartą įkrautomis baterijomis įveikia iki 600 km, o įkrovimas gali trukti vos 6–20 min., priklausomai nuo eksploatavimo sąlygų.
„FCmove-HD“ vandenilio sistema „Ballard Power Systems“ tapo kompaktiškesnė ir patikimesnė, joje 50 proc. mažiau detalių, todėl sumažėja priežiūros išlaidos. „Siemens“ tiekiama ELFA3 elektrinė traukos pavara užtikrina geresnį regeneracinį stabdymą ir yra 69 proc. lengvesnė nei ankstesnė ELFA2 dėl kompaktiškų keitiklių ir integruotų valdiklių. Baterijų modulį sukūrė „New Flyer“. Naujame autobuse jis turi mažiau detalių, todėl jį lengviau prižiūrėti. Be to, jis yra atsparus vandeniui pagal IP67 ir IP69 standartus.
Pažymėtina, kad vandenilinis autobusas „New Flyer“ gali kasmet nuo 85 iki 175 t sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą į aplinką. „Xcelsior Charge FC“ sukurtas ant „Xcelsior“ platforma, ant kurios jau sumontuota daugiau nei 16 000 „New Flyer“ autobusų. Šios markės elektriniai ir vandeniliniai autobusai per visą laiką jau nuvažiavo per 24 mln.km.
Kaip važiuoja vandenilinis autobusas, galima pamatyti čia:
https://youtu.be/7N2tQzhkSbk
eBus.lt
Gamintojų nuotrauka