Spalio 13-ąją Tauragėje lankantis šalies prezidentui Gitanui Nausėdai, Tauragės, Jurbarko, Šilalės rajonų ir Pagėgių merai pasirašė Regioninį susitarimą dėl viešojo transporto organizavimo konsolidacijos. Savivaldybės įsipareigojo siekti tvaraus judumo visame regione, gerinti viešųjų paslaugų prieinamumą ir darbo vietų pasiekiamumą, įdiegiant bendrą maršrutų planavimo ir derinimo sistemą.
Tauragės autobusų parko direktorius Rimantas Martinavičius džiaugiasi, kad Tauragė tapo savotiška lydere viešojo transporto populiarinimo regionuose srityje. „Kaip žinia, viešojo transporto keleivių nuolat mažėja, ypač tai aktualu rajonuose, kur jauni žmonės išvažiuoja dirbti į užsienį ar studijuoti į didmiesčius, o visuomenė sensta. Geras susisiekimas ne tik rajonų viduje, bet ir tarp jų taptų puikia paskata išsaugoti ar kurti naujas darbo vietas, kurti verslus, tuo pačiu pritraukti gyventi jaunus žmones“, – pabrėžia R. Martinavičius.
Jo teigimu, keturių merų pasirašytas memorandumas gerins keleivinio transporto paslaugos prieinamumą, be to, taps geruoju pavyzdžiu kitiems regionams. „Idėja sklandė jau seniai. Daug metų kalbėjome apie tai, kad turėtų būti įkurta viešoji įstaiga, kuri koordinuotų viešojo transporto tinklą ne tik viename rajone, bet ir tarp jų. Kitais metais tokia įstaiga turėtų būti įkurta remiantis mūsų pasirašytu memorandumu. Visi keturi rajonai apsispręs, kur ji bus, kaip veiks, keturios savivaldybės bus šios įmonės akcininkės. Kol kas sunku pasakyti, kokiu keliu bus einama konkrečiai. Aišku tai, kad tarp šių rajonų turėtų atsirasti geresnis susisiekimas“, – sako Tauragės autobusų parko direktorius.
Pasak R. Martinavičiaus, puiki idėja – ir nemokamas viešasis transportas, kuris Tauragėje įdiegtas nuo šių metų rugpjūčio pradžios. „Mūsų mieste tai labai pasiteisino, atsirado daugiau keleivių, o savivaldybės išlaidos drastiškai nepadidėjo. Ypač ši idėja tinkama dabar, esant ekstremaliai situacijai. Tauragės miesto savivaldybė prisiėmė finansinius įsipareigojimus, o mes savo ruožtu gerokai padidinome viešuoju transportu keliaujančių žmonių skaičių. Paslaugos kokybė ir prieinamumas – pagrindinė sąlyga, kad žmonės persėstų į viešąjį transportą, paliktų namuose nuosavus automobilius“, – pabrėžia Tauragės autobusų parko direktorius.
R. Martinavičiaus ateities vizija – visa Lietuva su vieningu elektroniniu bilietu, kad keleiviui neturėtų rūpėti, kaip ir kur nusipirkti bilietą kelionei autobusu ar troleibusu. „Žinoma, tam reikia valstybės politikos, patys regionai tokiai sistemai diegti yra per silpni, mums trūksta finansų. Neseniai kalbėjausi su Vyriausybės kancleriu Algirdu Stončaičiu. Išsakiau jam visas problemas, su kuriomis susiduria keleivinis transportas – nuo vidaus sandorių iki mūsų verslą žlugdančių Konkurencijos tarybos sprendimų bei COVID-19 situacijos. Šiuo metu daug kalbama apie tai, kaip plėtoti regionus, saugoti darbo vietas juose. Kaip tai padaryti, jei tarp rajonų net nėra tinkamo susisiekimo? Tikiuosi, keturių savivaldybių pasirašytas memorandumas taps pirmąja kregžde diegiant naujas iniciatyvas“, – teigia Tauragės autobusų parko direktorius.
Lina Jakubauskienė
Tauragės autobusų parko nuotrauka