Rygos mikroautobusuose – elektroninis bilietas

gegužės 14 04:17 2013 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Šių metų pradžioje Rygos vežėjai mikroautobusais sulaukė esminių permainų. Skelbtą konkursą vežti keleivius mikroautobusais mieste laimėjo viena įmonė – „Rīgas mikroautobusu satiksme“. Iki šių metų birželio 1-osios mieste dirbo aštuoni vežėjai mikroautobusais.

Stichiškam mikroautobusų eismui Rygoje, atrodo, ateina galas. Šios transporto priemonės dirbs vieningoje maršrutų bei elektroninio bilieto sistemoje, mikroautobusai nebegalės pravažiuoti prieš maršrutinį autobusą ar troleibusą, susirinkdami mokius viešojo transporto keleivius. Jie dirbs pagal griežtai nustatytus grafikus ir važinės miesto dūmos numatytais maršrutais.

Važiavimo tarifus vežėjams mikroautobusais taip pat nustato Rygos dūma. Konkursą laimėjusi įmonė „Rīgas mikroautobusu satiksme” įsipareigojo vežti keleivius už 50 santimų (apie 2,50 Lt). Visuose mikroautobusuose galios miesto elektroninis bilietas, vadinamas „e-talons“.

Konkursą laimėjusi įmonė taip pat įsipareigojo nupirkti 180 naujų mikroautobusų, kur būtų 19 sėdimų ir dvi stovimos vietos. Visi jie nudažyti balta ir mėlyna – mieste važinėjančioms „Rīgas satiksme“ transporto priemonėms – būdingomis spalvomis. Mikroautobusai bus įsigyti už privataus vežėjo lėšas.

Šiuo metu mieste jau važinėja apie dvidešimt naujų „Mercedes-Benz Sprinter“ mikroautobusų. Naujosios transporto priemonės laipsniškai keičia anksčiau mieste dirbusių įmonių mikroautobusus. Konkursą vežti keleiviams mieste laimėjusi įmonė „Rīgas mikroautobusu satiksme“ taip pat pasižadėjo priimti į darbą iš rinkos besitraukiančių vežėjų mikroautobusais įmonių darbuotojus.

Maršrutų, kuriais važinės mikroautobusai, reikalingumas svarstytas drauge su viešojo transporto įmone „Rīgas satiksme“. Vežėjai mikroautobusais įpareigoti laikytis grafikų, važinėti griežtai nurodytu laiku.

Nors Rygos mikroautobusuose galioja tas pats elektroninis bilietas, kaip ir kitose miesto viešojo transporto priemonėse, tačiau nuolaidos moksleiviams, pensininkams ar trečiąją grupę turintiems neįgaliesiems netaikomos. Norėdami važiuoti maršrutiniu mikroautobusu, šie keleiviai turės susimokėti už važiavimą visą kainą.

Išimtis – valstybės numatytomis lengvatomis besinaudojantys keleiviai. Pirmąją ir antrąją neįgalumo grupę turintys keleiviai, taip pat neįgalūs vaikai ar juos lydintys asmenys galės ir miesto mikroautobusais važinėti nemokamai. Už šių nuolaidų tiekimą vežėjams bus kompensuojama iš valstybės biudžeto.

Mikroautobusai keleivius galės paimti ir išleisti tik viešojo transporto stotelėse. Planuojama, jog ateityje mikroautobusai važinės ir naktį. Pasak „Rīgas Satiksme“ vadovų, viešojo transporto įmonė dalyvauti konkurse vežti keleivius mieste mikroautobusais neturėjo galimybių.

Skelbiant konkursą parinkti miestui vežėją mikroautobusais, buvo numatytas ir tam tikras atlyginimas, kurį vežėjas privalės mokėti vairuotojams. Vidutinis atlyginimas įmonėje „Rīgas mikroautobusu satiksme“ – 500 latų (apie 2 tūkst. litų). Sutartis su „Rīgas mikroautobusu satiksme“ galioja penkerius metus.

Pasak „Rīgas Satiksme“ vadovų, anksčiau mieste keleivius mikroautobusais vežusių įmonių skundai nebuvo priimti, kadangi užsakovas – šiuo atveju miesto viešojo transporto įmonė – jau buvo pasirašiusi sutartį su konkursą laimėjusia įmone. Skundai nagrinėjami tik tuo atveju, jei sutartis dar nėra pasirašyta.

Tokiu būdu įmonė „Rīgas satiksme“ kontroliuoja visą viešojo transporto tinklą. Kadangi miesto mikroautobusuose galioja ta pati elektroninio bilieto sistema, bus nesudėtinga suskaičiuoti, kiek keleivių vežta mikroautobusais bei kiek pajamų surenka vežėjas.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.