Į sostinės gatves išvažiuoja žemagrindžiai mikroautobusai

26 liepos 04:04 2013 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Optimizavus sostinės viešojo transporto sistemą ir iš jos pasitraukus vežėjams mikroautobusais, bendrovei „Vilniaus viešasis transportas“ prireikė mažesnės talpos transporto priemonių. Paskelbusi viešųjų pirkimų konkursą, įmonė įsigijo žemagrindžių mažos talpos autobusų. Jau šiandien pirmieji du šie autobusai išvažiavo į miesto gatves.

„Mūsų įsigytieji mažos talpos autobusai, kitaip nei daug metų vilniečius vežę mikroautobusai, pritaikyti keleiviams vežti mieste. Jie – žemagrindžiai, taigi patogūs tiek mamoms su vaikais, tiek ir žmonėms su negale. Be to, juose yra ir stovimų vietų“, – aiškina bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

Dar vienas naujai įsigytųjų autobusų privalumas prieš ankstesnius miesto gatvėmis važinėjusius mikroautobusus – norintiems įlipti į transporto priemonę ar išlipti iš jos keleiviams nereikės patiems atidarinėti ar uždarinėti durų; jos atsivers bei užsivers automatiškai.

Aštuonerių metų senumo „Mercedes-Benz Sprinter O 616“ – 18 sėdimų ir 16 stovimų vietų. Juose yra ir viena vieta neįgaliojo vežimėliui pasistatyti.

Mikroautobusuose sumontuotas 156 AG „Mercedes OM612“ variklis. Pavarų dėžė – automatinė, taip pat sumontuotas elektrinis „Telma“ retarderis.

Keleivių saugumui užtikrinti – ABS ir ASR sistemos. Be to, įrengta pusiau automatinė klimato reguliavimo sistema „Tempmatic“ bei papildomas salono šildymas karštu vandeniu.

Pasak bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų, naujai įsigytųjų mažos talpos autobusų techninė būklė gera.

Šiuo metu į Vilnių atvyko jau trys iš įsigytųjų žemagrindžių transporto priemonių. Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojai autobusuose jau sumontavo elektroninio bilieto įrangą, taigi už važiavimą jais bus galima atsiskaityti taip pat, kaip ir už kelionę didžiaisiais autobusais. Galios ir tie patys bilietų tarifai.

„Nedidelės talpos transporto priemonių įsigijome tam, kad jos vežtų keleivius ne per rytinį ar vakarinį piką ten, kur nėra daug keleivių ir kur pernelyg brangu siųsti didelį autobusą“, – kalba G. Nakutis.

Pasak jo, Vilniaus miesto tarybai nepritarus sprendimui integruoti privačius vežėjus į bendrą viešojo transporto bilietų sistemą, bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ liko vieninteliu vežėju mieste. Tokiu būdu įmonei prireikė autobusų vežti keleivius ir maršrutais, kur didiesiems autobusams pravažiuoti sudėtinga.

Planuojama, kad iš pradžių žemagrindžiai mikroautobusai važinės 115-uoju maršrutu „Antakalnis–Rokantiškės–Parko gatvė“.

„Šiuo maršrutu didesnės talpos autobusai nepravažiuoja, o į mikroautobusus visi keleiviai nesutelpa. Trisdešimt penkių vietų autobusai čia turėtų puikiai tikti“, – sako G. Nakutis.

Iš viso vilniečiai iki rugsėjo mėnesio įsigis dvylika žemagrindžių „Mercedes-Benz Sprinter“ mikroautobusų.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.