Įspūdžiai pasivažinėjus hibridiniu „Castrosua“

balandžio 07 04:24 2014 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Šį penktadienį į Vilniaus gatves išvažiavo pirmasis įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ hybridinis autobusas „Castrosua Tempus Hybrid“. Autobusas surinktas Ispanijoje, jis nuo kitų autobusų skiriasi tuo, kad varomas ne tik suspaustomis gamtinėmis dujomis, bet ir elektra. Tai yra labai svarbu, nes, prastėjant ekologinei situacijai, turime ieškoti būdų, kaip sumažinti oro taršą. Ateityje ekologiškų transporto priemonių reikės vis daugiau, bet įgyti jų eksploatavimo patirties galime jau dabar.

Kadangi hybridinės technologijos yra pakankamai naujos ir mažai žinomos, nuspręsta šį autobusą skirti tik piko metu dirbančiam vairuotojui, dieną autobusas grįš į parką. Autobusas dirbs ir savaitgalį.

„Castrosua“ skiriasi nuo mums įprastų transporto priemonių tuo, kad tai nėra standartinis miesto autobusas. Šis hibridas – 10,5 metro ilgio, tačiau jame pakankamai vietos sutalpinti keleivius tuose maršrutuose, kur važinėja standartiniai autobusai.

Autobuso salonas, kaip jau tapo įprasta, stebimas vaizdo kameromis. Tačiau dabar vairuotojas gali matyti kamerų filmuojamą vaizdą specialiame monitoriuje, tai lyg šiuolaikinis veidrodis. Iki šiol tokie vaizdo stebėjimo monitoriai buvo tik triašiuose „Castrosua CS40“ autobusuose, šiuose monitoriuose vairuotojas gali stebėti galines duris.

Autobusas važiuoja „minkštai“, važiuojant per nelygumus nesigirdi jokių pašalinių garsų, niekas negirgžda.

Salonas suprojektuotas ganėtinai gerai, sėdynės paminkštintos, tai suteiks galimybę keleiviui važiuoti patogiai.

Tiesa, kaip ir „Solaris“ autobusuose, už vairuotojo nėra sėdimos vietos, nes hibride reikia daugiau vietos įrangai. Tačiau dėl kokių priežasčių „Solaris“ inžinieriai nesumontavo šioje vietoje sėdynės, lieka neaišku…

Didžiausias tiek šio „Castrosua“ hibrido, tiek ir „Castrosua Versus CNG“ autobusų minusas – juose nėra galinių langų. Keleiviams tai itin nepatogu, nes neįmanoma pasižiūrėti, koks autobusas ar troleibusas važiuoja iš paskos – tai yra labai svarbu persėdant iš vienos transporto priemonės į kitą.

Reikia pastebėti, kad autobuso trauka gera, todėl jis važiuoja laiku ir tiksliai pagal tvarkaraštį, net ir greitaisiais maršrutais, taip pat greitai įveikia įkalnes.

Vairuotojas specialiame ekrane mato visus autobuso parametrus: elektros energijos likutį, degalų likutį ir pan. Taip pat priekyje sumontuotas mažas ekranas, kuriame matyti temperatūra salone bei laikrodis.

Tačiau ispanai sugalvojo šiokią tokia naujovę: norint atidaryti vairuotojo kabiną iš vidaus, reikia paspausti specialų mygtuką prietaisų skydelyje, tik tada durys atsidarys. Nežinantiems tai gali sukelti problemų, nes visi įpratę naudotis durų atidarymo rankenėle.

Kaip vežėjams seksis eksploatuoti šį ispanišką autobusą, parodys laikas. Džiugu, kad bendradarbiaudami su gamintojais, jau dabar galime įvertinti, kas itin inovatyvioje technologijoje yra gerai, o ką dar galima patobulinti. Akivaizdu, jog ateityje hibridinės technologijos populiarės, todėl gerės ir autobusų techninė įranga. Po kelerių ar keliolikos metų tokie hibridai galbūt taps neatsiejama miesto transporto dalimi, kokia jau dabar tapo suspaustomis dujomis varomi autobusai. Taigi tai – mūsų ateitis, kurią išmėginti galime jau dabar.

Entuziastas

Linos Jakubauskienės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.