Su elektroniniu bilietu – daugiau naujovių keleiviams

20 birželio 03:47 2012 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Sostinėje pradėsianti veikti elektroninio bilieto sistema žada sostinės gyventojams ir daugiau naujovių. Ketinama miestiečiams pasiūlyti naujas viešojo transporto bilietų rūšis, suteiksiančias galimybę rinktis patogesnius maršrutus bei padėsiančias optimizuoti viešojo transporto maršrutų tinklą. Jei sostinės Taryba pritars, naujovės įsigalios nuo šių metų rugpjūčio 15 dienos.

Miestiečiai – už patogumus ir kokybę

Pasak Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Pardavimų ir rinkodaros skyriaus vadovo Vaidoto Meškausko, prieš pradėdami bilietų sistemos pertvarką, įmonės darbuotojai pasamdė tyrimų kompaniją „Rait“, kuri apklausė miestiečius – kokio viešojo transporto jie pageidautų sostinėje. „Trečdalis miestiečių – 33,3 proc. – atsakė, jog pageidautų dažnesnių bei patogesnių viešojo transporto maršrutų. 24,4 proc. pageidautų daugiau komforto, 4,2 proc. – kitokio darbuotojų elgesio. Tik 6,7 proc. pageidavo mažinti bilietų kainas“, – aiškina V. Meškauskas.

Paaiškėjo, kad didžioji dalis miestiečių norėtų geresnės viešojo transporto kokybės bei optimizuotų maršrutų. „Pradėjus veikti elektroninio bilieto sistemai, galėsime pasiūlyti vilniečiams naujas viešojo transporto bilietų rūšis: 30 ir 60 minučių trukmės bei terminuotuosius bilietus, kurių galiojimo pradžią pasirinks pats keleivis. Trisdešimties dienų bilietas galios nuo tada, kada bus patogiau miestiečiui“, – sako V. Meškauskas.

Bilietai – vieningi

Nuo rugpjūčio 15-osios sostinėje turėtų nelikti atskirų mėnesinių bilietų autobusams bei troleibusams. „Tokiu būdu keleiviai, įsigiję vieną bilietą, įgytų teisę naudotis abiem transporto rūšimis. Žmogus galės pasirinkti – ar jam važiuoti vieno maršruto autobusu ar troleibusu ir sugaišti daugiau laiko, ar rinktis trumpesnę kelionę su persėdimais“, – aiškina V. Meškauskas.

Mėnesinis bilietas važiuoti autobusu arba troleibusu be nuolaidos, kainavęs 85 litus, atsieis sostinės gyventojui 110 Lt. Tačiau keleivis turės galimybę rinktis kelionę bet kuria transporto priemone, ir jo bilietas nebebus „pririštas“ prie kalendorinio mėnesio.

Pasak V. Meškausko, praėjusių metų lapkričio mėnesį reorganizavus UAB „Vilniaus autobusai“ ir UAB „Vilniaus troleibusai“ į vieną įmonę UAB „Vilniaus viešasis transportas“, pagrindo naudoti Vilniaus mieste atskirus mėnesinius autobuso ir troleibuso bilietus neliko. „Panaikinus atskiras mėnesinių autobuso ar troleibuso bilietų rūšis, bus siekiama optimizuoti viešojo transporto maršrutų tinklą,“ – sako V. Meškauskas.

Be šios naujovės, ketinama įdiegti ir ilgesnį laikotarpį – tris, šešis ar devynis mėnesius – galiosiančius terminuotuosius bilietus. Šie bilietai būtų siūlomi ir su nuolaida lengvatomis besinaudojantiems keleiviams. „Tokiu būdu, tarkim, tėvai galės nupirkti savo vaikams bilietą trims mėnesiams ar ilgesniam laikotarpiui. Jiems nereikės rūpintis, kad bilietas būtų laiku papildytas kiekvieną mėnesį, tikrinti, ar vaikas bilietui papildyti skirtus pinigus panaudojo tinkamai. Įmonėms, kurios apmoka savo darbuotojams kelionę į darbą viešuoju transportu, ilgesnio laikotarpio bilietai irgi būtų patogu, nereiktų kiekvieną mėnesį jų užsakinėti iš naujo“, – aiškina V. Meškauskas.

Trijų mėnesių terminuotasis bilietas be nuolaidos miestiečiui važiuoti ir darbo, ir poilsio dienomis, kainuos 330 Lt, su 50 proc. nuolaida – 165 Lt ir su 80 proc. nuolaida – 66 litus. Trijų mėnesių terminuotasis darbo dienų bilietas (aktualus įmonėms) kainuos 300 Lt.

Šešių mėnesių terminuotasis bilietas atitinkamai kainuos 660, 330 ir 132 litus. Už važiavimo bilietą devyniems mėnesiams važiuoti darbo ir poilsio dienomis miestiečiams be nuolaidų tektų pakloti 990 Lt, su 50 proc. nuolaida – 495 Lt, o su 80 proc. nuolaida – 198 litus.

Pasak Pardavimų ir rinkodaros skyriaus vadovo, dabar dalis miestiečių mėnesinius bilietus įsigyja ne tik paskutinėmis mėnesio dienomis, bet ir pirmąją mėnesio dieną ar vėliau. „Remiantis statistika, nemažai keleivių mėnesinius bilietus įsigyja nuo trečios, penktos ar net aštuntos dienos. Tokiu būdu jie priversti sumokėti ir už tas dienas, kuriomis nevažinėja, be to, kyla nesusipratimų su viešojo transporto kontrolieriais. Įdiegus nuo pirmojo prilietimo prie komposterio įsigaliosiantį elektroninį bilietą, keleiviai už važiavimą viešuoju transportu mokės tiek, kiek juo naudojasi“, – aiškina V. Meškauskas.

Trisdešimties dienų bilieto ir kitų terminuotųjų bilietų (tarp jų ir 1,3,10 dienų) galiojimo terminas prasidės nuo tada, kuomet bilietas bus pirmą kartą priliestas prie geltonojo komposterio transporto priemonėje. Vėliau žymėti bilieto nereikės, keleivis juo galės naudotis trisdešimt dienų.

Beje, pratęsti mėnesinio bilieto galiojimą ar įsigyti naują bilietą sostinėje netrukus bus galima ne tik įprastuose spaudos kioskuose – atsiras daugiau platinimo vietų, kur tai bus galima padaryti. Visų bilietų galiojimo laiką bus galima pasitikrinti bet kuriame komposteryje.

Vienkartinio bilieto neliks

Šiuo metu Vilniuje vienkartinis bilietas galioja tik vienai kelionei autobusu ar troleibusu iki maršruto pabaigos. „Norėdamas tęsti kelionę persėdęs į kitą transporto priemonę, keleivis turi pirkti kitą vienkartinį bilietą, t.y., mokėti už kelionę iš naujo. Dėl šios priežasties miestiečiai dažnai būna priversti rinktis nepatogius kelionės maršrutus, kad tik jie būtų be persėdimų. Panaikinus šią bilietų rūšį ir pakeitus ją 30 ir 60 minučių galiojančiais bilietais, kelionė viešojo transporto keleiviams daugeliu atvejų būtų ne tik greitesnė, bet ir pigesnė“, – aiškina V. Meškauskas. Jei žmogus keliauja dažnai, jam įsigyti terminuotąjį bilietą verta. Sostinės svečiai ar keleiviai, neturintys elektroninio bilieto kortelės, visada galės įsigyti bilietą iš vairuotojo.

„Rait“ atlikto tyrimo rezultatai parodė, kad daugiau kaip pusė (51 proc.) kelionių atliekama be persėdimų, 23 proc. – su vienu ir 23 proc. – su dviem persėdimais. „Priklausomai nuo kelionės trukmės, kelionių su persėdimais, įsigijus 30 ir 60 minučių bilietus, kainos sumažėtų“, – sako V. Meškauskas.

Besinaudojantys sostinės viešuoju transportu baiminasi, kad, įdiegus laikinius bilietus, padaugės atvejų, kuomet, autobusui ar troleibusui užtrukus spūstyse ar avarijų vietose, teks įsigyti naują važiavimo bilietą. „Sudarant viešojo transporto tvarkaraščius, į nuolatines spūstis jau yra atsižvelgta. Be to, visi mūsų kontrolieriai turės specialią įrangą, iš kurios bus matyti, kiek ir kada autobusas ar troleibusas užtruko spūstyje, dėl ko spūstis susidarė. Pažadame, kad nedideli konfliktai visada bus sprendžiami keleivio naudai. Bausime tik piktybiškus keleivius, kurie tyčia bandys važinėti ilgiau nei galioja terminuotasis bilietas“, – aiškina V. Meškauskas.

Keleiviui persėdus į kitą transporto priemonę, už važiavimą nereikės mokėti papildomai, jeigu laikinio bilieto galiojimo laikas dar nepasibaigęs. Planuojama, jog trisdešimties minučių bilietas be nuolaidos kainuos 2,5 Lt, 60 min. – 3,5 Lt. Įsigyjant iš vairuotojo, jo kaina būtų keturi litai. „Susiplanuoti trumpiausią kelionę sostinės viešojo transporto keleiviai galės iš anksto, naudodamiesi puslapyje www.vilniustransport.lt sukurta optimalaus maršruto paieškos sistema. Manome, kad trumpesnės kelionės bus patrauklesnės miestiečiams ir padės pritraukti į viešąjį transportą daugiau keleivių“, – sako V. Meškauskas.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.