Susisiekimo ministerijoje aptarti keleivių vežėjams svarbūs klausimai

06 balandžio 04:21 2017 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai

Balandžio 4 dieną Susisiekimo ministerijoje rinkosi keleivinio transporto specialistai. Aptarti vežėjams svarbūs klausimai.

 

 

 

Susirinkime dalyvavo Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius Gražvydas Jakubauskas, vyriausias specialistas Marius Žvinklys, viršininko pavaduotojas  Rokas Milovanovas, Valstybinės kelių transporto  inspekcijos viršininkas Robertas Šerėnas, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asiociacijos,,Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis, UAB ,,Kauno autobusai“ darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Bronius Bučelis, LPSK Kauno regioninio centro pirmininkė Jovita Jančiauskienė, Susisekimo paslaugos direktorė Modesta Gusarovienė, Kauno miesto savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.

G. Jakubauskas supažindino su iš UAB,,Kauno autobusai“ darbuotojų profesinės sąjungos gautu raštu, kuriame siūloma papildyti Keleivių ir bagažo vežimo kelių transporto taisykles 45 punktu. Siūlymo esmė: kai keleivių nėra ryte ir vakare, vairuotojas galėtų nestoti, nes šį praktika naudojama kitose ES šalyse. Taip pat pristatė Taisyklių 44 punktą, kad vairuotojas galėtų vėluoti 5 minutes ne tik galinuose, bet ir tarpiniuose sustojimuose piko valandomis.

Susirinkimo dalyviai diskutavo dėl pateikto pasiūlymo. Kai kurių manymu, jei tokiais atvejais bus sulaukta keleivių nusiskundimų, reikės bausti vairuotojus. Siūlyta pagalvoti apie variantą, kuris naudojamas Švedijoje ir kitose šalyse. Keleiviui paspaudus specialų mygtuką, autobusas sustoja stotelėje.

Susirinkime taip pat  diskutuota ir dėl maršrutų grafikų koregavimo. SĮ „Susisekimo paslaugos“ direktorė M. Gusarovienė minėjo, kad UAB ,,Vilniaus viešasis transportas“ maršutų grafikai dažnai koreguojami remiantis autobusų vairuotojų brigadininkų pasiūlymais bendruose susitikimuose. Kaune autobusų ir troleibusų vairuotojai dažnai priversti vėluoti piko valandomis, nes maršrutų grafikai ne taip dažnai koreguojami. Problema ir tai, kad trūksta A juostų vietinio susisekimo transporto pralaidumui.  Be to, autobusų ir troleibusų sustojimuose sustoja kitos transporto priemonės, nepaisydamos kelio ženklų.

Susitikimo metu sutarta:

  1. Parengti Keleivių ir bagažo vežimo kelių transporto taisyklių pakeitimus, suderinant pateiktus pasiūlymus su Savivaldybės asiociacija, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asiociacijos ,,Linava“ ir miestų savivaldybėmis.
  2. Išskirti Taisyklėse atskiru skyriumi „Keleivių įlaipinimas, vežimas, išlaipinimas vietinio susisekimo transportui“, atskiriant priemestinio ir tolimojo reguliaraus susisekimo maršrutus.
  3. Numatyti Taisyklėse miestų savivaldybėms pagal poreikius koreguoti maršrutų grafikus.

Bronius Bučelis,

UAB ,,Kauno autobusai“

darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas