Skandinavai tradiciškai itin daug dėmesio skiria ekologijai. Šiųmetėje Hanoverio IAA parodoje švedai pademonstravo net keletą elektrinių ar hibridinių autobusų. Kai kurių jų baterijos įkraunamos naudojant pantografą, kai kurie – įkraunami be laidų. Būtent šiuo keliu žengė „Scania“ gamintojai, Švedijos miestui Sodertelje pateikdami „Citywide“ hibridinius autobusus, kurių baterijos įkraunamos stotelėse naudojant specialius indukcinius įrenginius.
Autobusas – ne visai elektrinis. Jame sumontuotas ir dyzelinis 320 AG variklis, kuris veikia drauge su 130 kW galingumo elektros motoru. Jį maitina ličio jonų baterijos, kurių talpa – 56 kw/val. Baterijos gali būti įkraunamos trimis būdais: nuo dyzelinio variklio, naudojant stabdymo energiją, taip pat nuo indukcinių įrenginių viešojo transporto stotelėse.
Kiekvienoje stotelėje yra įrenginiai, kurie papildo ant stogo sumontuotų baterijų atsargas.
Hibridiniams „Citywide“ parinktas specialus dešimties kilometrų ilgio maršrutas. Į asfaltą kiekvienoje stotelėje sumontuoti įrenginiai, kurie, gamintojų teigimu, per septynias minutes įkrauna autobuso baterijas. Vairuotojas specialiame ekrane mato, iki kokio lygio įkrautos baterijos.
Maršrutas Sodertelje – eksperimentinis. Bus tiriama, kiek mažiau hibridiniai autobusai teršia orą, ar jie yra ekonomiškesni. Eksperimentas – nepigus. Indukcinei baterijų įkrovimo įrangai įrengti visose maršruto stotelėse prireikė 38 mln. Švedijos kronų, arba beveik keturių milijonų eurų.
eBus.lt
Gamintojų nuotraukos