TATA sukūrė vandenilinį variklį autobusui

02 rugpjūčio 03:28 2013 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Vandenilį naudojantis variklis sukurtas bendra-darbiaujant su Indijos kosminių tyrimų organizacija ISRO.

Remiantis „Times of India” pranešimu, partneriai keletą metų kūrė vandenilinio autobuso prototipą, kurį pademonstravo Skysčiais varomų sistemų centre (Liquid Propulsion Systems centre), priklausančiame ISRO. Pirmieji žingsniai kuriant autobusą su hidrogeniniu varikliu žengti dar 2006 metais.

Vandenilis, suspaustas iki 150 barų, saugomas balionuose ant autobuso stogo. Patekus į variklį, jo slėgis sumažėja iki dviejų barų, po to vandenilio kuro elementuose virsta pastovia srove. Vėliau ši energija virsta kintama srove, kuri ir priverčia dirbti elektros variklį.

Kūrėjų ateities planuose – transporto priemonių bandymai 1000 ir 2000 kilometrų ilgio distancijose, kasdien nuvažiuojant 100-200 kilometrų. Tokiu būdu „Tata Motors” spręs vandenilio kuro elementų saugumo problemas. Degalų vandeniliu varomiems autobusams galima gauti iš visų gamybos procesų, kur vandenilis yra šalutinis produktas.

Už problemos sprendimo saugumą atsakingas ISRO, jau sukūręs gausybę technologijų, suteikiančių galimybę gaminti, saugoti ir saugiai naudoti vandenilinius įrenginius. Pasak išradėjų, vandeniliniai varikliai būtų milžiniškas šuolis automobilių gamyboje ir viešojo transporto industrijoje.

Šios transporto priemonės neišmes į aplinką kenksmingų dalelių, kadangi šalutinis vandenilio naudojimo produktas yra tik vanduo.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.