Tauragės autobusų parkas: sunkumai grūdina ir skatina tobulėti

08 spalio 10:49 2010 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Keleivių vežėjai Lietuvoje niekada negyveno pernelyg sočiai, tačiau keletą metų iki sunkmečio jų verslas klostėsi gana sėkmingai. Pastaruoju metu pelningai dirbo ir UAB Tauragės autobusų parkas.

Kirto skaudžiai

2003-iaisiais su rajono savivaldybe pasirašę keleivių vežimo ir maršrutų aptarnavimo vietinio susisiekimo maršrutais sutartis, Tauragės autobusų parko darbuotojai kurį laiką dirbo gaudami pelno. Tačiau pasaulį užklupusi ekonominė krizė keleivių vežėjams kirto visu smarkumu. Panaikintas lengvatinis PVM tarifas, Seimo priimti neapgalvoti naktiniai įstatymai daugelį įmonių pristūmė prie bankroto ribos. Ne išimtis ir Tauragės autobusų parkas. „Prasidėjus sunkmečiui, vėl dirbame nuostolingai. Mažėja keleivių, maršrutų, užsakomųjų reisų. Pirmąsyk per parko gyvavimo laikotarpį teko atisakyti visų šeštadienio bei sekmadienio priemiestinių maršrutų“, – pasakoja UAB Tauragės autobusų parko direktorius Rimantas Martinavičius. Pasak parko vadovo, svarbiausia užduotis, kurią keleivių vežėjai priversti spręsti kiekvieną dieną – išgyvenimo klausimas.

Žiupsnelis istorijos

1992 m. kovo 27-ąją „gimęs“ Tauragės autobusų parkas gerovės link žengė mažyčiais žingsneliais. Veiklos pradžioje įmonėje dirbo 145 darbuotojai, jai priklausė 68 gerokai „pavargę“ LAZ bei „Ikarus” markės autobusai. Per pirmuosius metus vežta 1459,6 tūkst. keleivių, nuvažiuota 1760 tūkst. kilometrų.

1995-aisiais Tauragėje prasidėjo vakarietiškų autobusų era – iš Norvegijos parsigabenta keliolika pavažinėtų „Scania“ ir „Mercedes-Benz“ markės transporto priemonių. Tuomet parkas aptarnavo 3 miesto, 19 priemiestinių, 9 tolimojo susisiekimo ir vieną tarptautinį (į Tilžę) maršrutą.

Nuolat gerėjant finansinei situacijai, Tauragės vežėjai galėjo lizingo būdu įsigyti ir daugiau pavažinėtų, tačiau gerokai naujesnių bei modernesnių autobusų. Deja, įmonės plėtra bei klestėjimas nutrūko jau 2008-ųjų pabaigoje – tuomet tauragiškiai buvo priversti nutraukti 12 priemiestinių maršrutų bei sumažinti 10 miesto maršrutų reisų. „Nors šis žingsnis gerokai pablogino rajono gyventojų susisiekimą, kitaip pasielgti negalėjome – nuostoliai, patiriami šiuose maršrutuose, buvo pernelyg dideli“, – sako R. Martinavičius.

2010 m. Tauragėje sulaukta ir šiek tiek džiugesnės naujienos – po ilgų svarstymų bei derybų, rugsėjo mėnesį nutarta pradėti senosios autobusų stoties rekonstrukciją. „Įgyvendinus projektą, bus pastatytas antrasis stoties pastato aukštas, atlikti fasado rekonstrukcijos darbai, pakeisti langai, lauko durys, sutvarkyta stoties ir prie jos esanti teritorija, nuotekų tinklai, naujas viešasis tualetas, keleivių laukimo paviljonas, apšvietimas, įrengta naujų automobilio stovėjimo vietų“, – apie numatomus darbus pasakoja R. Martinavičius. Rekonstravus stotį, keleiviams laukti autobuso bus gerokai patogiau, pagerės ir darbuotojų darbo sąlygos.

Dabartis

Šiuo metu Tauragės autobusų parke dirba 69 darbuotojai, iš jų 32 vairuoja 41 bendrovės turimą autobusą. Vidutinis autobusų amžius – 19 metų.

„Važiuojame trimis miesto, 32 priemiestiniais, 9 tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutais. Visi miesto, priemiestiniai ir dalis tolimojo susisiekimo maršrutų yra nuostolingi, tačiau atsisakyti jų negalime: antraip moksleiviai prarastų galimybę nuvykti į pamokas, o daugelis kaimo gyventojų būtų izoliuoti nuo miesto“, – kalba R. Martinavičius. Dalį vežėjų patiriamų nuostolių padengia savivaldybė, kitą dalį parkas uždirba teikdamas papildomas paslaugas. Viena iš jų – keleivių vežimas užsakomaisiais reisais, kuris neša nedidelį, tačiau stabilų pelną.

Džiaugiasi kvalifikuotais darbuotojais

Pagrindinis įmonės sėkmės garantas – kvalifikuoti darbuotojai. „Džiugu, kad bendrovėje dirba nemažai profesionalų. Mūsų vairuotojai ne tik mandagūs, saugiai veža keleivius, bet ir tvarkingai prižiūri jiems skirtas transporto priemones“, – pasakoja R. Martinavičius. Savo darbą puikiai išmano ir remontininkai – pasak parko vadovo, restauruojant susidėvėjusias autobusų detales bei agregatus, sutaupoma nemažai lėšų.

Tauragės parko vadovai stengiasi kaip įmanoma labiau rūpintis dirbančiųjų darbo sąlygomis, jas nuolatos gerinti. „Pastaruoju metu suremontavome dispečerinės pastatą, įrengėme patalpą darbuotojų susirinkimams“, – nuveiktus darbus vardija parko vadovas.

Rūpinamasi ir darbuotojų kvalifikacijos tobulinimu: nuo 2000-jų metų bendrovė kasmet dalyvauja asociacijos ,,Linava“ rengiamose Tolimųjų reisų krovininių automobilių bei autobusų vairuotojų konkurse-varžybose. 2003-iaisiais Tauragės autobusų parko komanda tapo respublikinių varžybų nugalėtoja.

Lina Jakubauskienė

Nuotraukos autorės ir išįmonės archyvo

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.