Pardavusi taršos leidimus Ispanijai, 90 milijonų litų Lietuva skirs ekologiškiems autobusams įsigyti.
Sprendė ispanai
Ispanija, pirkdama iš Lietuvos pagal Jungtinių Tautų Klimato kaitos konvencijos reikalavimus sutaupytus taršos leidimus, turėjo teisę nuspręsti, kokiems projektams įgyvendinti pinigai privalo būti skirti.
Įvertinę investavimo Lietuvoje galimybes, ispanai pageidavo, kad lėšos būtų skirtos dviem sritims: viešuosiuose pastatuose esančioms katilinėms renovuoti ir ekologiško viešojo transporto priemonėms pirkti. „Remiantis Lietuvos Vyriausybės patvirtinta sąmata, 90 milijonų litų skirta suspaustomis gamtinėmis dujomis varomiems bei hibridiniams autobusams įsigyti“, – sako LR aplinkos ministro patarėja Laura Dzelzytė.
Kaip bus paskirstyta
Vienas iš ispanų pageidavimų – ekologiškomis transporto priemonėmis privalo būti keičiami seni dyzeliniai autobusai. „Pareiškėjai, kurie galės gauti paramą – miesto keleivinio transporto bendrovės bei savivaldybės įmonės. Dar viena sąlyga – jos privalo turėti įrengtas suspaustų gamtinių dujų degalines“, – aiškina Lietuvos Aplinkos apsaugos investicijų fondo direktorius Arvydas Dragūnas.
Numatyta ir daugiau reikalavimų: vienas pareiškėjas galės pretenduoti į ne didesnę nei 20 milijonų litų paramą. Be to, lietuviai privalės nupirkti dešimt hibridinių – suspaustomis gamtinėmis dujomis bei elektra – varomų autobusų. Gavę naujas transporto priemones, įmonės privalės nurašyti tiek pat pasenusių dyzelinių autobusų.
Skelbs viešųjų pirkimų konkursą
Pasak A. Dragūno, į paramą pretenduojančios bendrovės paraiškas privalės pateikti iki šių metų rugsėjo pabaigos. Jose įmonės privalės išdėstyti techninius reikalavimus pageidaujamiems įsigyti autobusams. „Visos transporto priemonės bus perkamos centralizuotai, paskelbus tarptautinį viešųjų pirkimų konkursą. Prieš tai, atsižvelgdami į vežėjų pageidavimus, parengsime autobusų techninių reikalavimų sąlygas“, – sako A. Dragūnas.
Kiek autobusų skirti vienam ar kitam miestui, paaiškės išnagrinėjus vežėjų pateiktas paraiškas. „Pirmoje vietoje atsidurs miestai, kurių paraiškos atitiks daugiausia konkurso sąlygose numatytų vertinimo kriterijų. Jie galės gauti po 20 milijonų litų autobusams įsigyti“, – kalba A. Dragūnas.
Prieš skelbiant viešųjų pirkimų konkursus, jų sąlygos privalės būti suderintos su Ispanijos Vyriausybe.
Pasak A. Dragūno, keleivinio transporto įmonėms pridėti savų lėšų nereikės – bus padengiamos visos su autobusų įsigijimu susijusios tinkamos projekto išlaidos.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.