Miestuose, kur gyvena daugiau nei milijonas gyventojų, vien autobusų ar troleibusų nepakanka: reikia pajėgesnių transporto rūšių, kurios vienu metu galėtų vežti daugiau keleivių. Varšuvoje, kurioje – apie 1,7 mln. gyventojų, keleivius veža autobusai, tramvajai ir 1995-aisiaisįdiegtas metro.
Lenkijos sostinėįsikūrusi prie Vyslos upės, maždaug 360 km nuo Baltijos jūros. Miesto plotas – 516,9 kvadratinių kilometrų. Varšuva – devintas pagal dydį Europos Sąjungos miestas.
Dieniniai autobusai Varšuvoje pradeda važinėti 4.30 ryto ir baigia jau 23 val. Visi autobusai nudažyti vienoda geltonai raudona spalva, jie ryškūs ir iš tolo gerai matomi. Lenkijos sostinėje gali sutikti įvairių gamintojų autobusų, tačiau bene dažniausi – žaliu taksu papuošti lenkiškieji „Solaris Urbino“. Beje, autobusai netarnauja vien privežti keleivius iki tramvajaus linijų – jie, lygiagrečiai su bėginiu transportu, važinėja ir miesto centre.
Autobusų ir tramvajų bilietus galima įsigyti kioskuose bei specialiose kompiuterizuotose kasose, įrengtose stotelėse. Taip pat jų galima nusipirkti ir iš vairuotojo, tačiau tuomet teks mokėti brangiau. Gausybėje Lenkijos sostinėje galiojančių bilietų miesto svečiui susigaudyti nelengva.
Bilietas, galiojantis 20 minučių, kainuoja 2 zlotus, 40 min. – 2,80 zloto , valandai – 4 zlotai. Pusantros valandos galima važinėtis susimokėjus 6 zlotus. Bilietai su nuolaida kainuoja atitinkamai dvigubai pigiau.
Be šių, galima įsigyti ir trijų dienų, savaitės ar dviejų savaičių bilietus. Egzistuoja ir įvairūs kiti bilietai, kuriuos visus išvardinti būtų sunku. Galima įsigyti ir mėnesinius bilietus, taip pat bilietus, galiojančius tris mėnesius. Elekroninis bilietas tarnauja ir kaip miestiečio kortelė, jame – savininko nuotrauka, vardas bei pavardė. Ja galima sumokėti ir už kitas paslaugas. Bilietų kaina priklauso ir nuo važiavimo zonų. Vyresnio amžiaus asmenims taikomos įvairios nuolaidos. Senjorai nuo 70 metų vežami nemokamai.
Varšuvos metro kol kas važinėja vienu maršrutu, kuris jungia miesto centrą ir jo Pietinę dalį. Metro pradeda važinėti penktą ryto ir važiuoja iki vidurnakčio. Savaitgalį važiavimo laikas pratęsiamas iki 02.30 val. Piko valandomis traukiniai važinėja kas 3-4 min., ne piko – kas 4-6 min. Metro Varšuvoje populiarus, juo kasdien pasinaudoja apie 430 tūkst. žmonių – tai matyti ir iš po žemėm besileidžiančių gausių keleivių srautų.
Lenkai pamėgo ir keliones traukiniu – tai patogus ir saugus keliavimo būdas. Lenkijoje yra keletas traukinių rūšių: tarpmiestiniai „InterCity“, „Eurocity“, greitieji bei vietiniai traukiniai. Vietinių traukinių tinklas gerai išplėtotas ir gyventojų mėgiamas.
Tramvajus daugiausia važinėja centrinėje Varšuvos dalyje. Autobusus gali sutikti tiek miesto centre, tiek ir atokesniuose rajonuose. Piko valandomis Varšuvoje važinėja ir vadinamieji greitieji autobusai – juos gali atskirti pagal numerius su raide E.
Be visuomeninio transporto varšuviečiai bei miesto svečiai nepaliekami ir nakčiai. Naktį važinėjančių autobusų numeriai žymimi raide N. Naktinių autobusų maršrutai prasideda nuo centrinės stoties ir driekiasi į skirtingus miesto rajonus. Siekiant suteikti keleiviams daugiau saugumo, autobusas sustoja tik ten, kur yra keleivių, o norintys išlipti keleiviai privalo paspausti specialų mygtuką.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.