Viešajam transportui – alternatyvūs degalai

spalio 24 03:47 2013 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Prieš trejetą metų kelių Baltijos regionų šalių miestų merai pasirašė paktą dėl CO2 išmetimo sumažinimo 20 proc. Kiekvienas iš miestų turėjo parengti planą, kaip šių tikslų pasiekti. Vienas iš būdų spręsti problemą galėjo tapti biodujų naudojimas viešajame transporte.

Planui įgyvendinti parengtas projektas „Baltic Biogas Bus“. Jis truko trejus metus, o šiais metais buvo pratęstas. Projekto tikslas – sudominti savivaldybių vadovus bei įtikinti juos, kad miestų autobusuose būtų atsisakyta dyzelinio kuro. Aštuoniuose projekte dalyvaujančiuose miestuose viešasis transportas pradėjo važinėti naudodamas alternatyvius degalus: gamtines dujas ir biodujas. Tarp šių miestų – ir Kaunas.

Pasak projekte dalyvaujančių miestų atstovų, šis kelias – labai perspektyvus, kadangi suteikia galimybę tapti nepriklausomais nuo Rusijos ir kitų naftą tiekiančių šalių. Svarbiausias tikslas – įtikinti politikus, kad pereiti prie alternatyvių degalų naudojimo yra svarbu, rašo lsm.lv.

Miestų vadovai iš bet kurių projektų dažniausiai tikisi ekonominės naudos. Jiems reikalingi įrodymai, kad biodujos kainuotų pigiau nei dyzelinas. Tačiau tam, kad miesto autobusai naudotų gamtines dujas ar biodujas, reikia atitinkamos nepigiai kainuojančios infrastruktūros.

Lietuvoje šiuo metu jau įrengtos keturios suspaustų gamtinių dujų (SGD) degalinės – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose. Šiuose miestuose jau važinėja ir suspaustas gamtines dujas naudojantys autobusai. Netrukus SGD degalinės atsiras ir Panevėžyje, Marijampolėje, Telšiuose, Ukmergėje bei Elektrėnuose. Pirmieji alternatyvius bei ekologiškus degalus naudojantys autobusai į pastaruosius miestus turėtų atvykti jau kitais metais.

Projekto „Baltic Biogas Bus“ rezultatas – beveik 600 miesto autobusų, naudojančių gamtines dujas. Du trečdaliai iš jų važinėja naudodami biodujas – atsinaujinantį energijos šaltinį, kurį miestai gali gamintis patys. Biodujos gaunamos iš pūvančių atliekų ar nuotekų.

Tarp projekte dalyvaujančių miestų pirmauja Stokholmas – pernai šiame mieste pasirodė 259 autobusai, naudojantys suspaustas gamtines dujas. Dabar Švedijos sostinėje važinėja apie 300 tokių transporto priemonių. Helsinkyje suspaustas gamtines dujas pradėjo naudoti apie šimtas autobusų, Bergene ir Osle – apie 90. Į Kauno miesto gatves išvažiavo 24 SGD autobusai, Tartu – penki.

Parengė Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.