Vieninga autobusų bilietų sistema: privalumai keleiviams ir vežėjams

08 kovo 08:26 2021 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Keleivių vežėjai dar sykį supažindinti su vieninga autobusų bilietų autobusubilietai.lt sistema, aptarė naujas jos galimybes, taip pat mobiliąją programėlę, suteikiančią galimybę keleiviui įsigyti bilietą išmaniuoju telefonu.

Aptarime dalyvavo tiek sistema besinaudojantys, tiek ir prie jos neprisijungę vežėjai.  Kalbėta apie tai, kokias galimybes vieninga autobusų bilietų sistema suteiktų, jei prie jos prisijungtų tiek priemiesčio, tiek tarpmiesčio maršrutais vežantys vežėjai, kaip būtų galima teikti keleiviams geresnes bei modernesnes paslaugas.

Sistemą autobusubilietai.lt, vienijančią Lietuvos vežėjus ir sujungiančią Lietuvos regionus, sukūrė ir pristatė bendrovė „Kautra“. Pasak įmonės generalinio direktoriaus Lino Skardžiuko, šiuo metu sistema vienija 28 autobusų stotis, 40 vežėjų,  360 tarpmiestinių ir 150 vietinio susisiekimo maršrutų.

Naudodamiesi vieninga sistema, keleiviai gali įsigyti bilietus į skirtingų vežėjų tolimojo ir vietinio (priemiestinio) susisiekimo maršrutus, jie gali matyti ir rinktis skirtingas keliones priemiesčio, po to – tarpmiesčio ir vėl priemiesčio maršrutais, įsigyti jungiamuosius bilietus. Jų jau dabar parduodama tūkstančiais. „Norėtųsi, kad prie sistemos jungtųsi daugiau priemiesčio maršrutais vežančių vežėjų. Keleiviams būtų labai patogu, jei jie galėtų įsigyti jungiamąjį bilietą ir galėtų juo naudodamiesi važiuoti tiek vietinio, tiek tolimojo susisiekimo maršrutais“, – sakė L. Skardžiukas.

Kauno autobusų stoties vadovė Laima Pakusienė plačiau pristatė vieningos bilietų sistemos privalumus. „Ji ne tik pajėgi surasti keleiviui reikalingus skirtingų maršrutų kategorijų reisus, bet net ir pasiūlyti pereiti į kitą gatvės pusę, jei autobusas atvažiuoja iš priešingos pusės. Keleivis gali rinktis kelionę su skirtingų vežėjų autobusais, sistema pasiūlo bilietą nuo taško A į tašką B, todėl labai svarbu, kad sistemoje atsirastų kuo daugiau regioninių maršrutų“, – sakė L. Pakusienė.

Pasak jos, „Kautra“ į sistemą suvedė visus priemiesčio maršrutus, kuriais veža keleivius. „Matome, kaip prasiplečia galimybės keleiviams. Per praėjusius metus pardavėme 5 600 jungiamųjų bilietų. Patrauklių vietų, kur žmonės nori keliauti, galima rasti kiekviename rajone. Reikia jas matyti, taip pat daugiau žinoti apie skirtingas autobusų stotis, jų galimybes“, – teigė Kauno autobusų stoties vadovė.

Pastaruoju metu bendrovė „Kautra“ suteikė keleiviams galimybę įsigyti bilietą ne tik internetu, bet ir naudojantis mobiliąja programėle. „Tokios sistemos gana sudėtingos, bet siekiame sudaryti galimybę klientui naudotis išmaniosiomis priemonėmis. Anksčiau keleiviai turėjo vienintelę galimybę – nusipirkti bilietą iš vairuotojo. Nesakome, kad jos reikėtų atsisakyti visai, bet reikia suteikti klientams daugiau galimybių, žengti koja kojon su moderniomis technologijomis“, – kalbėjo L. Skardžiukas.

L. Pakusienė priminė, jog sistema autobusubilietai.lt sukurta 2007-aisiais, 2014-aisiais visa atnaujinta, o 2020-aisiais dėl mobiliosios programėlės vėl iš naujo perprogramuota: „Jau per pirmąjį mėnesį sulaukėme 2 400 mobiliosios programėlės naudotojų. Tai rodo, kad ji tikrai reikalinga. Šiuo metu telefonų iš rankų nepaleidžia ne tik jaunimas, bet ir vyresnės kartos žmonės. Norėčiau pabrėžti, kad programa – visai saugi, žmonių duomenys apsaugoti, ji suteikia galimybę bilietą įsigyti greitai, patogiai, trimis mygtukų paspaudimais“.

Mobilioji programėlė suteikia galimybę sugrąžinti bilietą ar keisti kelionės laiką, matyti savo kelionių istoriją, gauti informaciją apie pasikeitusius reisų laikus, saugiai ir be kontakto įsigyti bilietą.

Pasak L. Skardžiuko, išlieka ir kitos galimybės įsigyti bilietus – tai interneto puslapis, autobusų stoties kasos, savitarnos terminalai. Šiuo metu bet kuri stotis gali pasiūlyti patogiausią kelionę į bet kurią Lietuvos vietą. Savitarnos kasos suteikia galimybę įsigyti bilietus be eilių, pasitikrinti reiso informaciją, atsiskaityti už bilietą saugiai ir patogiai.

„Būtų puiku, jei prie vieningos bilietų sistemos prisijungtų visi Lietuvos miestai, kad transporto bilietai būtų integruoti į vieningą sistemą. Šiuo metu kalbamės su Vilniaus, Kauno, Klaipėdos viešojo transporto įmonių vadovais, kad būtų galima parduoti ir tų miestų elektroninius bilietus. Jei keleivis perka tarpmiestinį bilietą, reiškia, jis priėmė sprendimą palikti automobilį garaže ir keliauti autobusu, jam aktualu, kaip jis galės važiuoti kitame mieste. Būtų puiku sutarti su didžiaisiais miestais, kad keleivis, įsigijęs tarpmiestinį bilietą, galėtų juo naudotis ir kitame mieste. Žinoma, tokiu atveju derėtų aptarti kainodarą, kurį laiką galbūt pradžiai siūlyti nemokamas keliones, vėliau priimti vienokius ar kitokius sprendimus“, – sakė L. Skardžiukas.

Pasak L. Pakusienės, šiuo metu per sistemą jau galima įsigyti ir terminuotus bilietus: „Turime labai lanksčią sistemą, galima bilietą pirkti savaitei, kelioms savaitėms dienoms, keliems mėnesiams, nebūtinai nuo pirmosios iki paskutinės mėnesio dienos. Kol kas tokių bilietų paklausa nėra didelė, jei sistemoje atsirastų daugiau maršrutų, galbūt ir paklausa būtų didesnė“.

Sistema suteikia galimybę įsigyti ir kai kurių miestų mėnesinius bilietus – pavyzdžiui, Jonavos ar Kėdainių. „Sistema suteikia galimybę parduoti bet kurio miesto viešojo transporto bilietus, klausimas tik tas, ar visiems to reikia. Kuris vežėjas kokio miesto ir kokiomis sąlygomis bilietus galėtų parduoti turėtų būti susitarimo reikalas. Be to, per sistemą galima įsigyti ir mokinio bilietus. Šiuo metu parduodame tokius bilietus 50-čiai mokyklų“, – pabrėžė L. Pakusienė.

Anot L. Skardžiuko, vieninga bilietų sistema suteiktų daugiau galimybių vežėjams, jei jie įsigytų vienodus kasos aparatus, kurie būtų susieti su sistema. Tai labai palengvintų darbą.

Keleivių vežėjai domėjosi sistema, uždavė klausimus bendrovės „Kautra“ atstovams tiek dėl sistemos galimybių, tiek dėl mokesčio už naudojimąsi ja, tiek dėl apytikslės kasos aparatų kainos. „Kautros“ atstovai į klausimus išsamiai atsakė.

Pasak LKVA prezidento Gintaro Nakučio, akivaizdu, kad vieninga sistema suteiktų privalumų ne tik vežėjams, bet ir keleiviams, kurie turėtų daugiau pasirinkimų. „Vienas iš klausimų, kurį išsakė ir naujasis susisiekimo ministras  – būtinybė sukurti vieningą bilieto sistemą. Čia jau matau užuomazgas, kažką realaus, kas galėtų atnešti keleiviams naudos. Būtų gerai, jei prie sistemos jungtųsi ir miestų bei rajonų savivaldybių vežėjai, ir vežėjai geležinkeliais ar laivais. Jei keleiviams gerai, tai gerai ir mums“, – sakė G. Nakutis ir siūlė visiems pagalvoti apie galimybę jungtis prie sistemos, išsakyti savo baimes, jei jos yra, ir aptarti galimybes jas neutralizuoti.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka