Prie vieningos bilietų sistemos prisijungė daugiau keleivių vežėjų

27 liepos 04:02 2011 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Keleiviui, pasirinkusiam išvyką autobusu, nerūpi, kokiam vežėjui priklauso jį vežanti transporto priemonė. Svarbiausia – išsirinkti optimalų maršrutą, įsigyti bilietą kasoje ar iš anksto internetu ir ramiai laukti savo kelionės meto.

Patogu keleiviams

Siekdami pagerinti paslaugų kokybę, keleivių vežėjai jungiasi į vieningą bilietų pardavimo sistemą, kuri suteikia galimybę įsigyti bilietą į bet kurį šalies keliais važiuojantį tarpmiestinį autobusą. Pastaruoju metu prie bendrovės „Kautra“ pasiūlytos bilietų sistemos prisijungė ir UAB „Jonavos autobusai“.

„Mūsų autobusų stotyje įdiegta naujoji bilietų pardavimo sistema visų pirma naudinga keleiviams – dabar jie gali įsigyti bilietą iš anksto, o ne tik įlipę į autobusą“, – sako „Jonavos autobusų“ direktorius Edmundas Mulokas. Pasak parko vadovo, tokiu būdu keleiviams patogu susiplanuoti kelionę, įsigyti bilietus iki bet kurio šalies miesto – net ir ten, iki kur nevažiuoja tiesioginis autobusas.

E. Muloko teigimu, naujoji paslauga palengvina darbą ir Jonavos bei kitų autobusų parkų vairuotojams – stotyje mažiau sugaištama įlaipinant keleivius, nereikia pardavinėti bilietų bei turėti su savimi didesnių grynųjų pinigų sumų.

Gerina įvaizdį

Įdiegus naująją bilietų pardavimo sistemą, Jonavos autobusų stotyje sukurta naujų darbo vietų. Tačiau, pasak E. Muloko, svarbiausia Jonavos keleivių vežėjų paskata – gerinti vežimo autobusais įvaizdį, taip pat sąlygas keleiviams.

Kol kas bilietus Jonavos autobusų stotyje galima įsigyti tik darbo dienomis, tačiau netrukus ketinama dirbti ir savaitgaliais.

Prisijungusiųjų daugėja

Vieninga bilietų įsigijimo sistema jau sujungė keturiolika šalies autobusų stočių. Prie jos prisijungė Klaipėdos, Palangos, Kauno, Marijampolės, Alytaus, Prienų, Šventosios, Telšių, Druskininkų, Mažeikių, Plungės, Vilkaviškio ir Jonavos autobusų stotys.

Pasak projekto sumanytojų, jo tikslas – supaprastinti bei suderinti vežėjų tarpusavio darbą, suvienyti autobusų stotis ir autobusų bilietų pardavimo agentūras į vieningą sistemą, kur keliautojas galėtų neišeidamas iš namų surasti reikiamą informaciją apie autobusų eismą, įsigyti bilietus pigiau nesistumdydamas eilėse.

„Sistemą pradėjome diegti beveik prieš ketverius metus. Deja, kai kurie vežėjai vis dar neleidžia pardavinėti bilietų į savo autobusus tarpinėse stotyse. Nors keleiviams įsigyti bilietą stotyje įrengtose kasose ar internetu gerokai patogiau, jie mieliau parduoda bilietus tik įlipus į autobusą. Nors tokiu atveju vežėjams nereikia dalintis komisiniais su bilietus pardavusiomis stotimis, keleiviams teikiama paslauga nukenčia“, – sako bendrovės „Kautra“ IT tarnybos vadovas Darius Pakusas.

Tačiau, pasak D. Pakuso, pastaruoju metu situacija pamažu keičiasi į gera – prie vieningos bilietų sistemos prisijungia vis daugiau šalies keleivinio transporto parkų. „Šią savaitę eksperimento tvarka mūsų sistemą nusprendė išbandyti šiauliečių bendrovė „Busturas“. Deramės ir su keletu kitų keleivinio transporto įmonių“, – sako D. Pakusas.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.