Vilniaus viešasis transportas skelbia konkursą naujiems autobusams pirkti

13 liepos 03:55 2012 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ vadovai jau parengė viešojo pirkimo konkurso sąlygas pirkti devyniolikai naujų autobusų pagal priemonę „Kompleksinė ekologiško viešojo transporto plėtra“.

Tai – jau antrasis konkurso ekologiškiems autobusams pirkti etapas. Vykdant praėjusių metų birželio 13 dieną Vyriausybės priimtą nutarimą dėl priemonės „Kompleksinė viešojo transporto plėtra“ įgyvendinimo, sostinės vežėjams buvo skirta lėšų aštuoniolikai autobusų bei trylikai troleibusų pirkti.

Konkurso nugalėtojas teikti sostinei naujus suspaustas gamtines dujas naudojančius autobusus paaiškėjo šių metų kovą – juo tapo „Adampolis“ bei „MAN Truck & Bus Polska“. „MAN Lion’s City” gamykloje Lenkijoje bus pradėti surinkinėti išsyk, kai tik Susisiekimo ministerija gamintojams perves avansui skirtus pinigus. Nors sutartyje numatyta, kad autobusai turėtų būti pagaminti per šešis mėnesius, šį užsakymą stengsimės įvykdyti kaip įmanoma greičiau“, – žada bendrovės „Adampolis“ atstovas Mindaugas Akelis.

Šiek tiek kitaip susiklostė situacija dėl naujų troleibusų įsigijimo; paskelbus viešojo pirkimo konkursą troleibusams pirkti, nugalėtojas taip ir nepaaiškėjo. Pasirodė, jog iš dviejų dalyvių – atvirosios akcinės bendrovės MAZ bei gamybinės privačios unitarinės bendrovės „ETON-ELTRANS“ ir „Škoda Electric“ – nė vienas neatitiko numatytų reikalavimų.

„Baltarusių gamintojų kandidatūra atmesta išsyk, kadangi jie laiku nepateikė reikiamų dokumentų. Tuo tarpu čekų pasiūlyti troleibusai miestui pasirodė per brangūs“, – aiškina bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

Iš viso troleibusams pirkti iš ES fondų buvo skirta 14 mln. 300 tūkst. Lt. Vieno čekiško troleibuso kaina viršijo finansavimui numatytas lėšas. Trūkstamas lėšas būtų tekę pridėti sostinės savivaldybei arba bendrovei „Vilniaus viešasis transportas“.

„Susisiekimo ministerijai sutikus, nuspręsta už troleibusams skirtas lėšas nupirkti daugiau autobusų. Vykdydami antrąjį konkurso ekologiškoms transporto priemonėms pirkti etapą, vietoj numatytų trylikos naujų troleibusų galėsime nupirkti daugiau ekologiškų suspaustas gamtines dujas naudojančių autobusų“, – sako G. Nakutis.

Projekto preliminari vertė – daugiau nei 17 mln. Lt. ES fondų lėšos sudarys 12 mln. Lt, pareiškėjo lėšos bendrojo finansavimo dalies tinkamoms išlaidoms padengti – 2 mln. 137 tūkst. Lt, partnerio lėšos išlaidoms, netinkamoms ES fondų lėšomis finansuoti – 2 mln. 992 tūkst. Lt, jei jos būtų patirtos kaip PVM mokestis už įsigytus autobusus.

Kadangi vienąsyk bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ specialistai jau buvo rengę konkurso sąlygas autobusams pirkti už ES Ekologinių fondų lėšas, šįkart darbai ėjosi lengviau ir sklandžiau. „Suderinome konkurso sąlygas su savivaldybe, pasirašėme jungtinės veiklos sutartį. Jei nebus vienokių ar kitokių kliūčių, planuojame, kad konkurso vokai su pasiūlymais bus atplėšti rugpjūčio 28-ąją“, – teigia G. Nakutis. Konkurso nugalėtojas turėtų paaiškėti iki Naujųjų metų.

Pasirašius sutartį su konkurso nugalėtoju ir atlikus visa reikiamas procedūras, autobusai sostinės vežėjams bus pradėti gaminti. Vilniečiai galėtų tikėtis naujų transporto priemonių sulaukti jau kitais metais.

Visi perkami autobusai – standartinio dvylikos metrų ilgio. Kiti kvalifikaciniai reikalavimai gamintojui nurodyti viešojo pirkimo sąlygose. Visų dalyvių paraiškos bus vertinamos pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų. Vieno autobuso kaina neturės viršyti 750 tūkst. Lt.

Sulaukus šių autobusų, sostinės vežėjai turės 37 naujus suspaustas gamtines dujas naudojančius autobusus.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.