Raseinių autobusų parkas: nuostolius keičia pelnas

25 gegužės 04:56 2021 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Naujienos

2019-aisiais atėjęs vadovauti Raseinių autobusų parkui Kęstutis Derliūnas žadėjo permainas. Vos pradėjęs dirbti jis teigė, jog įmonės patiriamus nuostolius netruks pakeisti pelnas. Naujasis vadovas žodį tęsėjo: įmonės pelnas 2020-aisiais sudarė 81 528 eurų.

 

 

Iki 2019-ųjų Raseinių autobusų parkas dirbo nuostolingai, nuostoliai per metus siekė daugiau nei šimtą tūkstančių eurų.

Pradėjęs dirbti K. Derliūnas peržiūrėjo įmonės veiklas ir sąnaudas bei pasiūlė naują autobusų parko veiklos modelį. „Visų pirma, siekiau optimizuoti įmonės išlaidas, stengiausi pagerinti darbo sąlygas darbuotojams, geriau planuoti jų darbo laiką. Atleidome keletą darbuotojų, jų sumažėjo nuo 50 iki 45. Tai leido sutaupyti apie 60 tūkst. eurų“, – pabrėžia K. Derliūnas.

Be to, naujasis vadovas pakeitė degalų pirkimo modelį. „Atsisakėme savo degalų kolonėlės – jos priežiūra mums buvo per brangi. Dabar degalus perkame iš trijų kolonėlių, tai leido sutaupyti apie 18 tūkst. eurų. Dar 20-čia tūkst. eurų sumažinome išlaidas autobusų remontui“, – dėsto K. Derliūnas.

Sutaupyti padėjo ir įrengti nauji įmonės automatiniai vartai, dėl šios naujovės įmonė galėjo atsisakyti vieno mechaniko, kuris darbo metu daug laiko sugaišdavo atidarinėdamas ir uždarinėdamas vartus. Be to, automatiniai vartai suteikia galimybę tiksliai fiksuoti kiekvieno atvykstančio bei išvykstančio autobuso laiką.

K. Derliūnas pasidžiaugia, kad pagerėjo darbo sąlygos įmonės darbuotojams. Į remonto dirbtuvių pastatų remontą investuota daugiau kaip 18 tūkst. eurų, už beveik 11 tūkst. eurų sutvarkytas technikos kiemas. Investuota ir į aplinkos tvarkymą – kieme iškirsti nereikalingi medžiai, pasodinta naujų augalų, pakeista tvora.

Pasak pašnekovo, praėjusieji metai nebuvo lengvi dėl koronaviruso pandemijos, būtinybės žmonėms izoliuotis, gyventojai keitė keliavimo įpročius, baiminosi naudotis viešuoju transportu. „Keleivių per karantiną vežame gerokai mažiau. Važiuojančiųjų priemiesčio maršrutais sumažėjo bemaž keturiais kartais. „Susitraukė“ ir autobusų rida, taigi pelno gavome mažiau“, – kalba įmonės vadovas.

Jo teigimu, per pastaruosius koronaviruso pandemijos metus įmonės sąnaudas pavyko sumažinti ir dėl laiku priimtų sprendimų, ir dėl Užimtumo tarnybos gautos subsidijos.

Per pastaruosius metus keleivių patogumui Raseinių autobusų parkas įsigijo du žemagrindžius autobusus. „Jais vežame keleivius tiek mieste, tiek ir priemiesčio maršrutuose. Tai buvo pirmosios visiems žmonėms prieinamos transporto priemonės rajone. Svarbiausias mūsų tikslas – kad rajono gyventojams susisiekimas būtų patogus, kad jie rinktųsi viešąjį transportą“, – kalba įmonės vadovas.

K. Derliūnas turi nemažai planų ateičiai. Žadama įsigyti keletą naujų autobusų, taip pat numatyti nauji maršrutai bei tolesnė pastatų renovacija.

Lina Jakubauskienė