„Setra S 515 HD“ premjera įvyko šiųmetėje IAA parodoje Hanoveryje. Lapkričio 6-ąją vokiškas autobusas pristatytas ir Baltijos šalių vežėjams.
Naujiena – kas dešimtį metų
„Setra“ transporto priemones specialistai laiko vienais iš patikimiausių bei prestižiškiausių turistinių autobusų klasėje. Vokiečiai dažnai pasiūlo naujoves, kurias vėliau mielai „pasiskolina“ ir kiti autobusų gamintojai.
Pavadinimas „Setra“ kilęs iš vokiško žodžio „selbsttragend“, kurį būtų galima išversti „nešantis save“. 1951-aisiais vokiečiai pagamino pirmąsias setras, kurios skyrėsi nuo kitų iki tol gamintų autobusų tuo, kad jų kėbulas buvo berėmis. Nuo to laiko pasikeitė jau keturios autobusų kartos. Šiemet pristatyta naujausia ir moderniausia 500-oji „ComfortClass Setra”.
Visai naują autobusų modelį „Setra“ pristato kas dešimtį metų. Per tą laiką konstruktoriai bei inžinieriai apgalvoja kiekvieną detalę, parenka tinkamiausius techninius sprendimus.
Gausu naujovių
Naujieji „Setra СomfortClass 500“ nuo savo pirmtakų visų pirma skiriasi atnaujintu dizainu bei pagerintomis aerodinaminėmis savybėmis.
Autobuso išorė gerokai pakitusi. Šoninė iš aliuminio pagaminta juosta išlenkta, kėbulo priekyje ji sudaro trikampį, kur dailiai įsikomponuoja užrašas „Setra“. Gale juosta leidžiasi žemyn, suteikdama autobusui išskirtinę išvaizdą. Kėbulo priekis taip pat atnaujintas: padidinti žibintai bei posūkius rodančios lemputės, modifikuota iš sidabro spalvos aliuminio pagaminta priekinė dalis su užrašu „Setra“ – ji tapo labiau reljefiška.
Autobuso priekinis stiklas labiau išgaubtas, „suapvalinti“ kampai mažina oro pasipriešinimą bei padeda taupyti. Ne veltui „Setra СomfortClass 500“ aerodinaminis koeficientas geriausias tarp šios klasės autobusų – jis sudaro 0,33. Beje, aerodinaminės autobuso savybės pirmąsyk išbandytos specialiame vėjo tunelyje Štutgarte.
Šių patobulinimų dėka naujoji Setra itin ekonomiška – 100 kilometrų ji sunaudoja tik šiek tiek daugiau nei 21 litrą degalų.
Atnaujinti ir autobuso priekiniai LED žibintai, o kaip papildoma opcija klientui siūlomi biksenoniniai žibintai.
Patobulinta vairuotojo darbo vieta – į priekinį skydelį įmontuota navigacinė sistema, patogios dėtuvės vairuotojo daiktams susidėti, taip pat numatyta vieta kasos aparatui.
Šiek tiek paplatintos durys keleiviams įlipti. Autobuso salono aukštis – 2 metrai 10 centimetrų, tad jame patogiai gali važiuoti bet kokio ūgio žmogus. Atnaujintos ir lentynėlės keleivių bagažui susidėti – jos tapo aukštesnės, taigi ir talpesnės.
Dar viena naujovė, kurią „Setra“ gamintojai pasiūlė savo klientams – skalbiamos autobuso salono lubos. Pasak gamintojų, autobuso salonas jaukesnis bei šviesesnis, kuomet lubos baltos spalvos. Tačiau ši spalva – itin tepli, o plauti lubas nepatogu. Vokiečių gamintojai rado itin originalų sprendimą šiai dilemai spręsti – „Setra S515 HD“ lubos prisegtos užtrauktuku, kurį nesunku atitraukti, o nusegtą lubų medžiagą galima skalbti įprasta skalbimo mašina.
Autobusai atitinka naujausius saugumo reikalavimus. Pavyzdžiui, „Setra СomfortClass 500“ kėbulo atsparumas apsivertimui atitinka „ECE-R 66/01“ normas, kurios įsigalios po dvejų metų.
Autobuse montuojamas Euro 6 standartus atitinkantis turbodyzelinis variklis. Priminsime, jog Euro 6 ekologiniai standartai taip pat įsigalios tik 2014-aisiais. Naujosios setros „širdis“ – „Mercedes-Benz OM470“ , šešių cilindrų, galingumas – 428 AG. Maksimalus sukimo momentas – 2100 Nm, esant 1100 aps./min.
500-oji „Setra” yra 95 mm ilgesnė už savo pirmtakę. Jos ilgis – 12 295 mm, plotis – 2550 mm, o aukštis – 3770 mm drauge su ant stogo montuojama kondicionavimo sistema. Dešimčia milimetrų pailgėjo ir ratų bazė.
Dar viena itin įdomi naujovė – vandeniu aušinamas retarderis. Pasak gamintojų, dabar šis agregatas tapo ne tik patikimesnis, bet ir lengvesnis.
Autobusų šeimyną sudaro dviašiai modeliai „S 515 HD“, dviašiai ir triašiai „S 516 HD“ ir triašis „S 517 HD“.
Be abejo, tai – ne visos naujovės, kurias pasiūlė vokiečių gamintojai naujajame autobuse. Apie jas dar ne kartą žadame rašyti savo puslapyje.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.