Aktualiausias problemas aptarė Keleivinio transporto taryba

31 rugpjūčio 04:40 2016 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai

apie-kelRugpjūčio 30-ąją asociacijoje „Linava“ rinkosi Keleivinio transporto tarybos nariai. Aptarta situacija „Linavoje“, taip pat keleivininkams rūpimi klausimai.

 

 

 

 

 

Apie situaciją asociacijoje

Keleivių vežėjams pristatytas naujasis „Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis. „Esu dirbęs VKTI, ne sykį teko susidurti ir su keleivininkų problemomis. Be to, teko dalyvauti Vilniaus autobusų pirkime. Jau aptarėme su asociacijos Keleivinio transporto skyriaus vadovu Jevgenijumi Stolovickiu, ką galėtume nuveikti keleivininkų labui“, – kalbėjo T. Garuolis.

Asociacijos prezidentas Erlandas Mikėnas pasakojo apie naujoves „Linavoje“. Pasak jo, pasikeitė skyrių vadovai, nemažai darbuotojų atleista. Keleivinio transporto skyriuje ir toliau lieka du darbuotojai.

„Artimiausiame prezidiumo posėdyje aptarsime naują „Linavos“ strategiją, viziją, misiją. Mažėjant TIR pardavimams, reikia galvoti apie naujas veiklas“, – kalbėjo E. Mikėnas.

Jis taip pat pristatė keleivininkams artėjančio asociacijos 25-ojo jubiliejaus renginius, kalbėjo apie tam skirtas lėšas. Renginys vyks spalio 12-ąją „Siemens“ arenoje, iš kiekvienos įmonės bus kviečiama po du asmenis. Pirmasis turės susimokėti 40 eurų, už antrąjį bus imamas 20-ies eurų mokestis. Didžioji dalis renginiui skirtų lėšų bus gauta iš rėmėjų.

Apie pastarojo meto permainas „Linavoje“ kalbėjo ir generalinis sekretorius Vytautas Milėnas. Pasak jo, visiems „Linavos“ darbuotojams buvo įteikti atleidimo lapeliai, vieni žmonės išėjo, priimta naujų. „Keleivininkai permainų neturėjo pajusti. Liko tie patys žmonės, tas pats dėmesys jūsų problemoms“, – kalbėjo V. Milėnas.

E. Mikėnas pasidžiaugė naujųjų prezidiumo narių aktyvumu. Grąžinamos senosios skolos asociacijai, su skolininkais dirbama be kompromisų. Į „Linavos“ biudžetą jau įplaukė dešimtys tūkstančių eurų. „Grąžinamos net tos skolos, kurios buvo laikomos beviltiškomis“, – tvirtino E. Mikėnas.

J. Stolovickis paragino kuo daugiau vežėjų tapti asociacijos nariais. „Stojimo mokestis, jei vežėjas nenori dalyvauti TIR sistemoje, nėra didelis. Prašyčiau visus paskatinti kolegas tapti asociacijos nariais. Privalumai įstojus – gaunama informacija apie darbo sąlygas įvairiose Europos šalyse, teisininkų pagalba ir panašiai“.

Pasak asociacijos viceprezidento Rimanto Martinavičiaus, pastaruoju metu asociacija nepralaimėjo nė vienos bylos. Tris kartus sumažėjo atlyginimams skiriamos lėšos. Tačiau asociacijos nariai vis viena turės ieškoti galimybių, kaip išlaikyti asociaciją, jei ji vežėjams bus reikalinga. Asociacijos gaunamos pajamos vis mažėja, tiesa, mažėja ir išlaidos.

„Reikia galvoti apie įvairius sprendimus. Galbūt Vyriausybė deleguotų asociacijai atlikti vienokias ar kitokias funkcijas. Juk vežėjų verslas Lietuvoje yra labai svarbus – sukuria net trylika procentų šalies BVP“, – sakė bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Aktualios problemos

Keleivinio transporto tarybos nariai kalbėjo apie vieningą elektroninio bilieto sistemą, būtinybę visiems joje dalyvauti. „Tai svarbu keleiviams. Jų ir taip mažėja. Svarbu, kad visos paslaugos būtų pritaikytos jiems“, – sakė bendrovės TOKS generalinis direktorius Arūnas Indrašius.

Apie tai, kas nuveikta diegiant elektroninį bilietą, kalbėjo L. Skardžiukas. Pasak jo, lėšų sistemai išlaikyti reikia vis daugiau, daugėja darbų, kuriuos reikia atlikti. L. Skardžiukas kalbėjo ir apie būsimą naujosios Kauno autobusų stoties atidarymą. „Planuojame statybų darbus pabaigti šių metų pabaigoje, tačiau stotį atidaryti kitų metų pradžioje“, – žadėjo L. Skardžiukas.

Daug nerimo vežėjams kelia autobusų vairuotojų trūkumas, jų kaita. „Daug lėšų ir dėmesio skiriame vairuotojų mokymui, deja, didžioji dalis vairuotojų – vyresnio amžiaus. Metas būtų pagalvoti apie jaunų vairuotojų rengimą“, – sakė L. Skardžiukas.

Jis siūlė specialybės mokyti kolegijose, kad autobuso vairuotojas taptų profesija. Vairuotojai turėtų būti mokomi etiketo, užsienio kalbų. „Galėtume finansuoti tokius mokslus, pažadėti priimti parengtus vairuotojus į darbą, mokėti jiems didesnį atlyginimą. Būtina apie tai pradėti galvoti jau dabar“, – sakė L. Skardžiukas.

Pasak asociacijos „Linava“ Mokymo centro vadovo Osvaldo Maniko, Lietuvoje šiuo metu yra per keturis šimtus vairavimo mokyklų, kur galima įgyti teisę vairuoti automobilį. „Tačiau ten mokoma tik vairuoti automobilį, o ne dirbti vairuotoju. Profesionaliems vairuotojams privalomi profesiniai mokymai, tačiau ir ten autobusų vairuotojai žinių gauna nedaug“, – sakė O. Manikas.

Profesionalūs krovininio transporto vairuotojai rengiami ne viename šalies Profesinio rengimo centre. „Galbūt būtų galima tartis tiesiogiai su centrų vadovais, kad būtų priimami mokytis ir autobusų vairuotojai. Galbūt būtų galima papildyti programas, kad centruose būtų rengiami ir autobusų vairuotojai“, – siūlė Ukmergės autobusų parko direktorius Alfonsas Prabišas.

Pasak R. Martinavičiaus, šis klausimas bus svarstomas toliau, bus bandoma tartis su įvairiomis ministerijomis dėl autobusų vairuotojų mokymo programų.

Dėl kelionės į Hanoverį

Asociacija „Linava“ organizuoja keleivininkų išvyką į IAA parodą Hanoveryje. Bus vykstama autobusu iki Klaipėdos, iš ten – keltu į Kylį, toliau vėl autobusu iki Hanoverio.

Be parodos, vežėjai lankysis Volfsburgo transporto muziejuje, Liubeko keleivinio transporto įmonėje.

J. Stolovickis paragino keleivių vežėjus duomenis apie vykstančius į kelionę siųsti greičiau, kadangi laiko iki išvykos liko nedaug.

Pristatytas „Otokar Navigo Mega T“

„Otokar“ gamintojų atstovas Lietuvoje bendrovės „BTS Vilnius“ vadovas Jonas Žukas pristatė keleivių vežėjams ką tik į Lietuvą atvykusį naują „Otokar Navigo Mega T“. Kitą savaitę jis bus demonstrauojamas Estijoje.

Autobusas – 8,4 m ilgio, salone – 35+1+1 vietos. autobuse sumontuotos patogesnės sėdynės, DVD grotuvas, televizorius, galinio vaizdo kameros, navigacijos sistema.

„Autobusas pagamintas iš galvanizuoto plieno, lengvų komponentinių medžiagų, aliuminio. Pagrindiniai agregatai – gerai žinomi Europoje. Lietuvoje jau važinėja 43 „Otokar“ autobusai. Ko gero, daugiau apie jų ekonomiškumą ir patikimumą galėtų papasakoti vežėjai, eksploatuojantys autobusus“, – sakė J. Žukas.

„Otokar“ gamintojai nuolat tobulina savo gaminius. Ir šis autobusas pritaikytas Europos rinkai. „Turkų gamintojai gamina įvairius autobusus – tiek miesto, tiek ir skirtus tarpmiesčio vežimams. Daug dėmesio skiriama neįgaliųjų vežimui, prireikus montuojamos papildomos trečios durys su keltuvais neįgaliųjų vežimėliams“, – sakė J. Žukas.

Jis pakvietė vežėjus apsilankyti „Otokar“ ir „VDL Bus“ stenduose IAA parodoje Hanoveryje.

 

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

  • DSC_0019
  • DSC_0023
  • DSC_0022
  • DSC_0024
  • DSC_0021
  • DSC_0016
  • DSC_0017
  • DSC_0002
  • DSC_0001
  • DSC_0011