Į Kauno gatves išrieda elektrinis autobusas

06 gruodžio 07:15 2024 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai

Šiandien, kai miestai visame pasaulyje susiduria su didėjančia oro tarša, triukšmo problema ir transporto spūstimis, elektrinis viešasis transportas gali tapti ne tik šiuolaikiniu, bet ir būtinu sprendimu. Vakar į Kauno gatves bandomajam važiavimui išriedėjo kompaktiškas elektrinis autobusas, kuris ateityje galėtų pakeisti jau šeštus metus skaičiuojančius mažuosius autobusus „MB Sprinter”. 49-uoju autobusų maršrutu darbo dienomis „Lampėdžiai–Kauno pilis“, o savaitgalį 63-uoju maršrutu „Mega–Kaniūkai“ važiuojantį elektrinį autobusą „Altas Novus City V7“ keleiviai galės įvertinti visą savaitę – iki pat gruodžio 12 dienos.

„Kaunas pelnytai laikomas žaliu miestu, – sako bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis. – Iki 2030 metų čia rengiamasi gerokai sumažinti kelionių taršiais automobiliais skaičių, kuriais naudojasi bent pusė gyventojų, todėl viešajam transportui, dviračiams bei ekologiškoms motorinėms transporto priemonėms skiriamas didelis prioritetas, kasmet įrengiama vis daugiau įkrovimo stotelių elektromobiliams. Elektrinis viešasis transportas galėtų tapti puikia alternatyva pakeisti senas, jau atitarnavusias transporto priemones. Tai ne tik sumažintų taršą ir triukšmą, bet ir užtikrintų saugesnę bei patogesnę kelionę miesto gyventojams.”

Pritaikytas siauroms gatvėms ir šiuolaikiniams poreikiams

Autobusą pristatančios Europoje lyderiaujančios mažųjų ir vidutinių autobusų gamybos kompanijos „ALTAS AUTO“ vadovo Edvardo Radzevičiaus teigimu, „Altas Novus City V7“ – kompaktiškas, tačiau itin erdvus, patikimas ir siauroms miestų bei rajonų gatvėms pritaikytas elektrinio autobuso naujas modelis. Tai galėtų būti efektyvus sprendimas iššūkiams, su kuriais kasdien susiduria Lietuvos ir Europos vežėjai, nes šis autobuso modelis atitiktų šiuolaikiškus poreikius, prisidėtų prie miestų tvarumo bei ramybės juose, užtikrintų saugų ir patogų susisiekimą gyventojams.

„Altas Novus City V7“ patogiai talpina iki 35 keleivių, nors yra vos 7,5 m. ilgio ir 2,1 m. pločio. Toks kompaktiškas dizainas leidžia autobusu lengvai manevruoti siaurose miestų gatvėse, o atokesnėse vietovėse, turinčiose mažiau klientų, užtikrina vežėjų veiklos efektyvumą, kurio pasiūlyti negali didieji autobusai.

„Visuomenės poreikiai keičiasi, tad kurdami naujus autobusus, mes prie jų prisitaikome: žiedinėse savivaldybėse, tokiose kaip Kaunas, gyventojai tikisi itin patogaus susisiekimo visomis kryptimis, tačiau ne visuose maršrutuose keleivių yra labai daug. Tokie sprendimai kaip „Altas Novus City V7“ ne tik leidžia vežėjams veikti efektyviau, bet ir saugo gamtą, tausoja resursus“, – sako E. Radzevičius.

Daugiau nei 300 km vienu įkrovimu

„Altas Novus City V7“, kurio inžinerinius sprendimus sukūrė, kokybiškas didžiausių pasaulio gamintojų detales parinko ir kokybę užtikrina „Altas Auto“ profesionalų komanda, išsiskiria ne tik savo talpa bei manevringumu, tačiau ir ilgu nuvažiuojamu atstumu: kokybiškos baterijos leidžia autobusui vienu įkrovimu įveikti iki 309 km. Tai užtikrina „Altas Novus City V7“ patikimumą ilgesniuose maršrutuose.

„Altas Novus City V7“ yra strateginės „ALTAS AUTO“ partnerystės su „Zhongtong Bus“ – pasauliniu elektrinių autobusų gamybos lyderiu – rezultatas. Ši partnerystė sujungė abiejų įmonių stipriąsias puses: „Zhongtong Bus“ prisideda savo patirtimi elektrinių pavarų, baterijų, išsamaus testavimo srityse, o „ALTAS AUTO“ užtikrina, kad autobusai būtų itin aukštos kokybės, iš patikimų gamintojų komponentų sukomplektuoti pagal lietuvių komandos sukurtus inžinerinius sprendimus bei pritaikyti aukštiems Europos standartams.

Patikimumą demonstruojanti, rinkoje išskirtinė garantija: 5 metai

„Altas Novus City V7“ autobusams yra suteikiama 5 metų garantija – daugiau nei dvigubai ilgesnė nei įprastai taikoma 2 metų garantija. Baterijoms teikiama garantija – dar ilgesnė: 8 metai. Tai atspindi „ALTAS AUTO“ pasitikėjimą transporto priemonės ilgaamžiškumu ir įsipareigojimą ilgalaikei klientų paramai.

Prieš pasiūlant klientams, „Altas Novus City V7“ metus buvo bandomas įvairiomis sudėtingomis sąlygomis, nuo snieguoto Suomijos klimato iki kilimo į Vezuvijaus ugnikalnį Italijoje. Šie bandymai patvirtino autobuso pajėgumą patikimai ir efektyviai veikti net sudėtingiausiomis aplinkybėmis.

 Tvarių miesto ambicijų privalumai

Kauno vežėjai neabejoja, kad įgyvendinus elektrinio viešojo transporto projektus, mūsų miestas galėtų džiaugtis šiais privalumais: švaresne aplinka, nes elektriniai autobusai ir troleibusai neišmeta teršalų į aplinką, o tai sumažina oro taršą ir padeda kovoti su klimato kaita; tylesnėmis gatvėmis, nes elektriniai varikliai veikia itin tyliai, todėl mieste sumažėja triukšmo lygis, kas svarbu tiek gyventojams, tiek verslui; tokio transporto ekonomiškumas – nors elektrinis transportas reikalauja pradinių investicijų, jo eksploatacija yra pigesnė nei dyzelinių ar dujinių transporto priemonių; mažesnė oro tarša reikštų geresnę gyventojų sveikatą, mažesnį sergamumą kvėpavimo takų ligomis ir ilgesnį gyvenimo trukmę.

Pasak bendrovės „Kauno autobusai” transporto priemonių specialistų, elektriniai autobusai mūsų mieste dar pakankamai gerai neišbandyta transporto priemonė. Nors jie žada švaresnį ir tylesnį transportą, vis dar kyla daug klausimų dėl jų eksploatacijos efektyvumo, pritaikymo vietinėms sąlygoms ir infrastruktūros poreikių. Šių iššūkių sprendimas bus svarbus žingsnis siekiant modernizuoti viešąjį transportą.

„Elektrinis transportas parodo miesto siekį būti inovatyviu ir draugišku aplinkai, – sako M. Grigelis. – Tai patrauklu tiek gyventojams, tiek miesto svečiams. Tai būtų sprendimas, kuris kurtų tvarią ateitį. Tad kviečiame visus miestiečius tapti šio pokyčio dalimi – rinktis viešąjį transportą, išbandyti elektrinį ir prisidėti prie švaresnio ir žalesnio miesto kūrimo.“

„Kauno autobusai” informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka