Išbandę naujus autobusus, vežėjai nebenori pavažinėtų

15 gegužės 04:28 2015 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai

otk6Lietuvos keleivinio transporto priemonių parkas vis dar tebėra seniausias Europoje. Didžioji dalis Lietuvos gatvėmis ir keliais važinėjančių autobusų bei troleibusų jau sulaukė dešimties ir daugiau metų amžiaus. Tačiau pastaruoju metu keleivinio transporto įmonės įsigyja vis daugiau naujų autobusų.

Prieš porą metų penkių didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio – autobusų parkus papildė už Europos Sąjungos lėšas pirktos modernios, ekologiškos mieste keleiviams vežti skirtos transporto priemonės. Devynios šalies keleivinio transporto įmonės sulaukė naujų miesto autobusų, nupirktų už Lietuvos Ispanijai parduotus taršos leidimus. Pastaruoju metu net keletas bendrovių įsigijo ir naujų tarpmiesčio vežimams skirtų transporto priemonių. Pasak vežėjų, nauji autobusai ne tik padeda pritraukti daugiau keleivių, bet ir taupo lėšas.

„Nauji, modernūs, patogūs autobusai jau nėra prabangos dalykas. Tai – būtinybė kiekvienam vežėjui, norinčiam išlikti keleivių vežimo rinkoje. Beje, vien tik naujų autobusų jau nepakanka. Keleiviai pageidauja ir nemokamo interneto, ir kištukinių lizdų ties sėdynėmis, kad galėtų įkrauti kompiuterį ar mobilųjį telefoną, ir kitų naujovių“, – sako bendrovės „Kautra“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.

Bendrovė „Kautra“ naujų autobusų įsigyja nuolat. „Pastaruoju metu atnaujinome įmonės padalinio Alytuje autobusų parką. Keleiviai patenkinti, kad pakeitėme pasenusius mikroautobusus naujais, šiltais, patogiais „Volkswagen Crafter“. Pastarosiomis dienomis sulaukėme ir naujų turistinių „Temsa HD“, kuriais vešime keleivius tarpmiesčio maršrutais bei nuomosime užsakomosioms kelionėms“, – aiškina G. Pakusas.

Tačiau ypač populiarūs tarp šalies keleivių vežėjų tampa vidutinės klasės autobusai. „Varinėti didelius autobusus pustuščius neapsimoka. Todėl priėmėme sprendimą įsigyti išsyk dešimt „Otokar Navigo“, kurie padeda taupyti lėšas. Vidutinės klasės autobusai – tai „darbiniai arkliukai“, kuriais, mažėjant keleivių, vis dažniau keičiame didžiąsias transporto priemones“, – kalba bendrovės „Busturas“ generalinis direktorius Tomas Bielinskas.

Jo teigimu, jau dabar matyti, kad sprendimas įsigyti išsyk didesnį kiekį naujų autobusų pasiteisino. „Šie autobusai nudirba daug kasdienio darbo. Kuomet keleivių srautai nedideli, visai pakanka vidutinės klasės transporto priemonių. Jau dabar aišku: naujais autobusais patenkinti tiek vairuotojai, tiek ir keleiviai“, – sako T. Bielinskas.

Jau dešimt „Otokar Navigo“ – ir Panevėžio autobusų parke. Prie iki šiol keleivius vežusių šešių vidutinės klasės autobusų prisidėjo dar keturi, tik ką atvykę iš saulėtosios Turkijos. „Išbandžius naujas transporto priemones, nebesinori pirkti pavažinėtų. Nauji vidutinės klasės autobusai – ne tik ekonomija, bet ir daugybė kitų privalumų. Seni autobusai – tai nuolatinis remontas ir prastovos. Remontuojamus autobusus reikia pakeisti kitais, o tai – didesni mokesčiai už kelius, technines apžiūras. Kai autobusai stovi remonto dirbtuvėse, nedirba ir vairuotojai, jie gauna mažesnį atlygį už darbą. Taigi įsigijus didesnį kiekį naujų autobusų, paaiškėjo daug dalykų, apie kuriuos, eksploatuodami senas transporto priemones net nepagalvodavome. Dabar manau, kad kiekvienam vežėjui verta pirkti tik naujus autobusus“, – kalba Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius Rimantas Petukauskas.

Jo teigimu, krizės metais įmonė per metus veždama keleivius tolimojo susisiekimo maršrutais patirdavo apie milijoną litų nuostolių. Pernai šiuos nuostolius pakeitė 700 tūkst. Lt pelnas. „Be abejo, dalį šio pelno sudaro ir sumažėjęs PV mokestis, ir pigę degalai. Tačiau nemenka dalis tenka ir naujiems vidutinės klasės autobusams, kurie padėjo sutaupyti nemažai lėšų“, – kalba R. Petukauskas.

Naujais autobusais patenkinti ir vairuotojai. „Naujos transporto priemonės nestovi remonto dirbtuvėse, vairuotojams nereikia švaistyti laiko veltui, kol jos bus suremontuotos. Daugiau važiuodami, vairuotojai daugiau ir uždirba. Todėl naujus autobusus skiriame tik geriausiems – kaip paskatinimo priemonę“, – teigia R. Petukauskas.

Pasak įmonės vadovo, skurdas ir lėšų trūkumas verčia vežėjus pirkti iš Vakarų šalių pavažinėtas transporto priemones. „Tačiau, kaip žinia, šykštus visada moka du kartus. Nenaują transporto priemonę reikia remontuoti, pirkti jai atsargines detales. Be to, pavažinėtas autobusas niekada nebus prestižinis, net jei jis – geriausio Europos gamintojo. Nauji vidutinės klasės autobusai – puiki alternatyva vežėjams, net ir mažėjant keleivių padedanti taupyti lėšas“, – sako R. Petukauskas.

 

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

  • otk5
  • otk2
  • otk1
  • otk3
  • otk4
  • otk
  • otk6
  • otk7
  • ot-pan
  • otk8
  • ot-pan2
  • ot-pan1
rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.