Kaune – ukrainietiškas „Bogdan“ troleibusas

23 rugpjūčio 15:40 2010 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Porą savaičių važinėjęs sostinėje, pirmadienį „Bogdan T70115“ pristatytas Kauno gyventojams bei miesto vadovams. Nuo rugpjūčio 23 d. jis veža keleivius 14-uoju maršrutu.

Kodėl vertas dėmesio?

Susipažinti su čekų-ukrainiečių troleibusu buvo itin įdomu: pastaruoju metu svarstoma galimybė „Bogdan“ autobusus bei troleibusus surinkinėti Lietuvoje. „Šiuo metu vyksta derybos su partneriais, todėl kol kas negalėčiau pasakyti, kada ir kur bus pagaminta pirmoji „Bogdan“ transporto priemonė. Tačiau tikiuosi, kad projektą pradėsime įgyvendinti dar šiais metais“, – viliasi „Yask East“ direktorius Marjanas Mečkovskis.

„Yask East“ direktoriaus pavaduotojo Ado Darginavičiaus teigimu, didžiąją Lietuvoje surenkamų transporto priemonių dalį turėtų sudaryti autobusai, tačiau į būsimą gamybos procesą ketina investuoti ir čekų kompanija „Cegelec“, gaminanti elektros įrangą troleibusams. „Tikimės, kad Lietuvoje surinktos transporto priemonės sudomins ne tik mūsų šalies, Rytų Europos, bet ir Vakarų Europos gyventojus“, – sako A. Darginavičius.

Pirmieji– vilniečiai

Pirmoji ukrainiečių transporto priemonė, su kuria turėjo progos susipažinti šalies vežėjai bei gyventojai – modernus trejų durų žemagrindis troleibusas „Bogdan T70115“. Iš pradžių jis porą savaičių vežiojo vilniečius bei miesto svečius. „Kol kas dar nespėjome surinkti vairuotojų atsiliepimų apie šią transporto priemonę, todėl daug pasakyti apie ją negalėčiau. Bevažinėjant pasitaikė šiokių tokių smulkių nesklandumų, kuriuos savo jėgomis sugebėjome pašalinti“, – apie „Bogdan“ eksploatavimo patirtį sostinėje kalba UAB „Vilniaus troleibusai“ technikos direktorius Jurijus Komarovas.

Apie naująjį troleibusą nuomonės kol kas nespėjo susidaryti ir „Autrolio“ vadovai. „Galima pasakyti tik tiek, jog tai – trejų durų žemagrindis troleibusas, kurį mums pasiūlė išbandyti gamintojas, o kokie bus atsiliepimai – žiūrėsime“, – sako AB „Autrolis“ Keleivių vežimo tarnybos viršininkas Algirdas Širvinskas.

Techninės savybės

Troleibuso ilgis – 11 960 mm. Įlipimo aukštis – 350 mm, ties vidurinėmis durimis įrengta speciali rampa įvažiuoti neįgaliesiems vežimėliuose. Troleibuso apsisukimo spindulys – 12,5 m, maksimalus greitis – 65 km/val.

„Bogdan T70115“ montuojamas pastovios srovės TAM 1050 C6 variklis, jo galingumas – 175 kW. Variklio valdymo sistema pagaminta Čekijoje, „Cegelec“ gamykloje. Sumontuoti superkondensatoriai „Bogdanui“ leidžia be elektros srovės nuvažiuoti apie 400 metrų.

„Kaip vieną iš didžiausių troleibuso privalumų galima įvardinti tai, kad dauguma jo agregatų pagaminti Vakarų Europoje. Pavarų dėžė – ZF, priekinė ašis – „Voith“, galinis tiltas – „Voith“ arba ZF“, – vardija „Cegelec“ rinkodaros direktorius Stanislavas Kudrnačekas. Daug dėmesio gamintojai skyrė ir transporto priemonės saugumui – sumontuotos patikimos pneumatinės stabdžių sistemos, ABS. Pasak S. Kudrnačeko, ne naujovė Europoje ir „Cegelec“ įranga – su ja jau važinėja apie 2,5 tūkst. transporto priemonių. Neblogai ji pažįstama ir kauniečiams – visuose Kaune važinėjančiuose „Solaris“ troleibusuose montuojama čekiška „Cegelec“.

„Bogdan T70115“ troleibusų, pateiktų išbandyti Baltijos šalių gyventojams, iki šiol gamykloje pagaminti vos du. Vienas iš jų važinėja Čekijos mieste Ostravoje. „Šiame mieste troleibusas ne tik bandomas, bet ir atlieka sertifikavimo procedūrą. Tikimės, kad ES sertifikatai jam bus suteikti dar šių metų pabaigoje“, – tikisi „Bogdan“ projektų vadybininkas Viačeslavas Gunčikas.

„Bogdan“ gamintojai pabrėžia savo transporto priemonių kėbulo patikimumą. Jam suteikiama 12 metų garantija. „Kėbulas gaminamas iš nerūdijančio plieno, jam sutvirtinti naudojama kataforezės technologija. Lietuvaičiams turėtų patikti ir paaukštintas troleibuso salonas – jame gali tilpti bet kokio ūgio keleivis“, – teigia V. Gunčikas.

Troleibuse – 32 sėdimos vietos, iš viso salone telpa maždaug 105 keleiviai.

Viltys atsinaujinti

Penkių didžiųjų šalies miestų keleivių vežėjai nekantriai laukia ES ekologinių fondų paramos, kuri suteiktų galimybę atnaujinti transporto priemonių parkus. „Šiuo metu mums reikėtų įsigyti maždaug 30 naujų troleibusų – jais pakeistume dalį techniškai bei morališkai pasenusių transporto priemonių. Išbandyti kuo daugiau troleibusų svarbu tam, kad žinotume, kokia jų pasiūla rinkoje, kokios jų techninės savybės, ar jos patogios keleiviams“, – sako AB „Autrolis“ generalinis direktorius Mindaugas Legas.

Kauno vežėjams patraukli pasirodė mažesnė „Bogdan“ kaina. Lenkiškieji „Solaris“ įmonei atsiėjo maždaug po 300 tūkst. eurų, o čekiški-ukrainietiški troleibusai kainuotų apie 275 tūkst. eurų. „Šias transporto priemones galėtume rinktis dar ir dėl to, kad jose montuojama mums jau pažįstama „Cegelec“ įranga. Net jei iš pradžių su ja ir turėjome šiokių tokių problemų, gamintojai mielai padėdavo jas išspręsti“, – kalba M. Legas.

Paskutinį kartą naujus troleibusus AB „Autrolis“ įsigijo 2006 metais. Tada pusšimčiui žemagrindžių „Solaris“ troleibusų įsigyti iš Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko „Autrolis“ paėmė ilgalaikę paskolą. Šiuo metu vidutinis Kaune važinėjančių troleibusų amžius – iki 15 metų.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.