„Lbus“ – elektrinis siurprizas Hanoverio parodoje

spalio 05 04:00 2012 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Lenkijos bendrovė „AMZ Kutno“, praėjusių metų spalį Belgijos miestelyje Kortrijke vykusioje „Busworld Europe 2011“ parodoje debiutavusi pristatydama pirmąjį miesto autobusą „Smile“, Hanoverio IAA parodoje pademonstravo elektrinį autobusą CS10.

Autobuso ilgis – 10 metrų. Šešios ličio jonų baterijos sumontuotos ne ant stogo, o transporto priemonės gale. Vieną kartą įkrovus baterijas, kurių galingumas – 230 kW, pakanka nuvažiuoti 240 kilometrų. Jei baterijos visai išsikrovusios, jas įkrauti trunka 10 valandų, o įkrauti papildomai pakanka ir vienos valandos.

Šiuolaikinių elektrinių autobusų pagrindinis trūkumas – talpa; dėl sudėtingos ir daug sveriančios įrangos salone paprastai lieka nedaug vietos keleiviams. Tačiau CS10 – gana talpus, juo vienu metu gali važiuoti 83 keleiviai, yra 24 sėdimos vietos.

Autobuse montuojamas asinchroninis elektros variklis 1052C6B TAM 120 kW, jis sumontuotas už galinės varomosios ašies išilgai transporto priemonės ašiai.

Elektrinis CS12LF jau išbandomas Čekijos Ostravos mieste. Jį lenkų AMZ kūrė drauge su čekų partneriais „Cegelec“.

Autobuso techniniai duomenys: ilgis – 10 360 mm; plotis – 2 555 mm; aukštis – 3 126 mm; elektros variklis – TAM, 160 kW; ličio jonų baterijos – 210 kWh; priekinė ašis – ZF RL 75 EC

O štai ką reiškia abreviatūra ant autobuso šono „Lbus“, sužinosime artimiausiu metu.

Lina Jakubauskienė

Gamintojų nuotraukos


rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.