Naujieji MAN – keleivio akimis

kovo 17 09:04 2015 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Neretai tenka išgirsti blogų atsiliepimų apie sostinės viešojo transporto būklę. Žmonės norėtų važiuoti tik naujomis, moderniomis transporto priemonėmis, su kondicionieriais vasarą ir geru šildymu žiemą. Dėl prastos miesto finansinės situacijos, apie tai kol kas galime tik pasvajoti. Tačiau pirmuosius žingsnius geresnio viešojo transporto link įmonė UAB „Vilniaus viešasis transportas“ žengia jau dabar.

Po viešojo transporto reformos 2013-ųjų metų liepą, kai atsirado greitųjų maršrutų autobusai, ženkliai padidėjo keleivių srautai. Tuometinis transporto priemonių rezervas nesusidorojo su keleivių srautais, todėl buvo priimti sprendimai įsigyti triašių 18-os metrų ilgio transporto priemonių bei atsisakyti morališkai ir techniškai pasenusių nežemagrindžių „Karosa B741“ ir „Karosa B841“ autobusų.

2014-ųjų metų antroje pusėje bendrovė įsigyjo 10 pavažinėtų „Neoplan N4421“ autobusų, kurie sėkmingai rieda miesto gatvėmis. Atvykus šiems autobusams, dalis „Karosų“ nukėliavo užtarnauto poilsio, o į jų vietą atėjo minėti „Neoplan“. Transporto priemonės yra šiuolaikiškesnės, modernesnės. Jose veikia informacinės maršruto švieslentės, žiemą salone karšta. Svarbiausias šių transporto priemonių privalumas – jos žemagrindės. Tai reiškia, kad keleiviams nebereikia lipti aukštais laipteliais, važiuoti patogiau senyvo amžiaus keleiviams, mamoms su mažais vaikais bei visiems kitiems keleiviams. Taip pat sutaupome ir laiko, nes keleiviai sulipa greičiau, tai leidžia greičiau išvažiuoti iš stotelės ir taip sumažinti galimus vėlavimus.

Kadangi „Karosų“ yra gerokai daugiau, 2015-ujų metų pradžioje UAB „Vilniaus viešasis transportas“ nusipirko dar dešimt 18-os metrų ilgio transporto priemonių. Šį kartą tai „MAN NG313“ autobusai. Verta pastebėti, kad įmonė jau eksploatuoja šio modelio transporto priemones. Tiesa, seniau įsigytieji autobusai skiriasi nuo dabar įsigytų autobusų. Senesni MAN NG313 CNG varomi gamtinėmis dujomis, o šiemet nupirkti autobusai – dyzeliniai.

Dujiniai MAN NG313 eksploatuojami jau apie 5 metus, jie paliko tikrai neblogą įspūdį. Šių autobusų privalumas – juose sumontuotos turbinos, tad autobusai gali greitai įsibėgėti, įveikti stačias įkalnes, tokias kaip Šeškinės ar Ozo. Verta paminėti, kad gamtinėmis dujomis varomos transporto priemonės išmeta mažiau teršalų, todėl yra tausojama gamta. Dujinių autobusų vieno kilometro savikaina yra mažesnė, tai leido sutaupyti šiek tiek pinigų degalams. Tačiau dėl savo subtilybių, dujinių transporto priemonių remontas gali būti pakankamai brangus ir neracionalus.

2015-ujų kovo viduryje į miesto gatves išvažiavo pirmieji dyzeliniai NG313 autobusai. Pavažiavus 5G maršrutu, jau susidarė šioks toks pirmas įspūdis apie šias transporto priemones. Iš pirmo žvilgsnio šie autobusai prižiūrėti, kokybiški. Salonas erdvus ir platus, minkštos sėdynes bei daug vietos stovintiems keleiviams. Transporto priemonė važiuoja gerai, greitai įsibegėja, nėra jokio pašalinio triukšmo ir vibracijų. Šie dyzeliniai autobusai, be abejo, yra žemagrindžiai, pritaikyti neįgaliesiems. Transporto priemonėse įrengtos orlaidės ir liukai, kai kuriose yra ir kondicionierius. Tiesa, ar jis veikia, sužinosime tik vasarą.

Bet autobusai turi ir rimtą trūkumą: vairuotojas nėra atskirtas nuo keleivių atskira kabina. Tai yra labai svarbus dalykas, nes vairuotojas atsako už šimtus žmonių gyvybių, todėl jam turi būti užtikrintas saugumas ir keleiviui turi būti eliminuota bet kokia galimybė įsikišti į transporto priemonės valdymą ar kitaip pakenkti vairuotojui. Tikiuosi, artimiausiu metu ši problema bus išspręsta.

Bet kuriuo atveju, naujesni autobusai vežėjui leis sutaupyti. Išlaidos transporto priemonių remontui bus mažesnės, todėl jų rida bus didesnė, o keleiviai galės džiaugtis naujesniu ir kokybiškesniu transportu.

Savaime suprantama, kad dabartinio Vilniaus viešojo transporto negalime vadinti moderniu, tačiau laikui bėgant, įmanoma jį pagerinti. Pirmiausia reikia atsisakyti likusių „Karosų“ bei visus nežemagrindžius autobusus palikti važinėti tik pertraukiamais grafikais. Tai yra ypač svarbu, nes dienos metu miestą aplanko tūkstančiai turistų bei svečių, kurie yra įpratę prie žemagrindžio šiuolaikiško transporto.

Žiūrint į ateitį, įmonei linkiu atsigauti, įsigyti visiškai naujų triašių autobusų. Aš skeptiškai žiūriu į visokius neracionalius projektus, kaip metro ar tramvajus, bet transportą reikia gerinti ir skubiai. Galbūt verta svarstyti BRT idėją, bet aš matau kitokį sprendimą. Galime pasekti Kauno pavyzdžiu bei išbandyti itin didelės talpos autobusus, su dvejomis priekabomis. Šie autobusai galėtų būti naudojami 2G,3G, 53 maršrutuose.

Be abejo, miestui reikia naujų 18-os metrų ilgio autobusų. Vilniaus miestui ir jo gyventojams puikiai tiktų „MAN Lion‘s City GL“ autobusai. Jie yra vieni geriausių šiais laikais. Tai leistų pritraukti daugiau keleivių į viešąjį transportą bei pagerinti įmonės ir miesto įvaizdį. Tikiuosi, artimiausiu metu taip ir bus.

Keleivis

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.