Pramoginį traukinuką pasiūlė registruoti… kaip traktorių

lapkričio 03 05:21 2014 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Trejus metus per didžiąsias žiemos šventes vilniečius ir miesto svečius vežęs žaismingas traukinukas sulaukė didžiulio populiarumo. Į jį dažnokai netilpdavo visi norintieji pasivažinėti originalia transporto priemone, pro jos langus pasigrožėti šventiškai padabintu miestu.

Nusprendė įsigyti

Sostinės vežėjai, trejetą metų nuomojęsi traukinuką iš Vokietijos, įvertinę Vilniaus mieste organizuojamų renginių poreikius, šiemet nusprendė panašią transporto priemonę įsigyti.

„Turėdami nuosavą traukinuką, jį galėtume pateikti vilniečiams ir per kitas metų šventes, taip pat nuomoti įvairiomis progomis. Tikimės, jog tokia transporto priemonė būtų populiari ne tik tarp vaikų, bet ir tarp suaugusių miesto gyventojų bei svečių, švenčiančių įvairias šventes“, – teigia bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

Tačiau, nusprendę papildyti transporto priemonių parką pramoginiu traukinuku, vilniečiai netikėtai susidūrė su neįprasta problema: Lietuvoje nėra galimybės jį įregistruoti Kelių transporto registre.

„Panašios transporto priemonės jau seniai važinėja ne viename Europos didmiestyje. Jos turi valstybinius numerius, atlieka technines apžiūras. Lietuvoje pramoginiai traukinukai, pasirodo, kol kas negali būti registruoti kaip visateisiai eismo dalyviai“, – stebisi bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ technikos direktorius Juozas Grabys.

Įregistruoti – neįmanoma

Paskelbę konkursą traukinukui pirkti, vežėjai sulaukė oficialaus paklausimo iš galimų tiekėjų – kokius dokumentus jie kartu su traukinuku turėtų pateikti, kad transporto priemonę būtų galima įregistruoti Lietuvos kelių transporto registre.

„Tuomet kreipėmės į valstybines institucijas klausdami – kaip traukinukas galėtų būti įregistruotas, kokius dokumentus reikėtų turėti įsigijus naują traukinuką, kokius – naudotą ir bent vienoje ES šalyje oficialiai įregistruotą. Iš Susisiekimo ministerijos bei Valstybinės kelių transporto inspekcijos sulaukėme atsakymo, kad panašūs traukinukai yra prilyginami pramoginiams įrenginiams ir iš esmės negalėtų būti registruojami Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre, nes neatitiktų beveik visų nustatytų motorinių transporto priemonių reikalavimų“, – pasakoja J. Grabys.

Traukinuko pirkimo konkursas tuo ir pasibaigė: tiekėjai, supratę, jog negalės įvykdyti konkurso sąlygos – įregistruoti traukinuką Lietuvoje – nepateikė nė vieno pasiūlymo.

„Ypač sunku suprasti, kodėl negalėtume Lietuvoje įregistruoti traukinuko, kuris, pavyzdžiui, Vokietijoje buvo įregistruotas, turi valstybinio numerio ženklus ir galėjo važinėti gatvėmis drauge su kitomis transporto priemonėmis“, – sako J. Grabys.

Tiesa, Valstybinė kelių transporto inspekcija pasiūlė vieną galimybę įregistruoti keleivinį traukinuką… Lietuvos Respublikos traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registre.

„Jei traukinuką laikytume traktoriumi, tai jo vagonai privalėtų būti traktuojami kaip priekaba. Tokiu atveju negalėtume vežti keleivių, nes, remiantis Kelių eismo taisyklių reikalavimais, Lietuvoje draudžiama vežti keleivius priekabose“, – komentuoja VKTI atsakymą J. Grabys.

Susisiekimo ministerijos atstovų nuomone, panašūs ekskursiniai traukinukai, kurie dažniausiai naudojami pasivažinėjimui parkuose ar kitose lankytinose vietose, yra pramogai skirti įrenginiai (atrakcionai) ir neturėtų būti siejami su keleiviams vežti skirtomis, viešajam eismui pritaikytomis transporto priemonėmis.„Atsižvelgiant į tokių traukinukų technines charakteristikas (lėtaeigis, didelio ilgio ir riboto manevringumo) ir pritaikymo vežti keleivius saugumo lygį, minėtų traukinukų dalyvavimas viešajame eisme turėtų būti ribojamas“, – rašoma ministerijos atsakyme vežėjams.

Vežėjai tikisi teigiamo sprendimo

Pasak bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ technikos direktoriaus, siekiant, kad traukinukas būtų įregistruotas Kelių transporto registre, tektų inicijuoti Kelių transporto registro teisės aktų papildymą.

„Mums suprantama, kad minėtos transporto priemonės registracija nėra įteisinta Kelių transporto registre, bet atsiradus būtinumui bei remiantis kitų ES šalių patirtimi manome, kad ši problema galėtų ir turėtų būti išspręsta teigiamai“, – kalba J. Grabys.

Panašios transporto priemonės važinėja Druskininkuose bei Panevėžyje, jas planuoja įsigyti ir keletas kitų Lietuvos miestų. Klaipėdos gatvėmis važinėja ir keleivius džiugina du oficialiai įregistruoti traukinukai, jie turi valstybinius numerius, jiems atliekama techninė apžiūra. „Precedentas yra, todėl esame įsitikinę, kad visiems priimtinas sprendimas gali būti surastas“, – sako G.Nakutis.

Vežėjai, šiemet praradę galimybę įsigyti nuosavą traukinuką, prieš didžiąsias žiemos šventes transporto priemonę vėl nuomosis.

„Viliamės, kad bent jau kitais metais bus parengtos ir atitinkamos pataisos, leisiančios įregistruoti nestandartinę, tačiau originalią ir miestiečiams šventišką nuotaiką padedančią sukurti transporto priemonę. Tuomet galėsime ja vežti vilniečius ne tik per žiemos šventes, bet ir kitomis progomis“, – viliasi įmonės generalinis direktorius.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.