Sostinėje po septynerių metų pertraukos – nauji autobusai

20 kovo 05:22 2013 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Jau kitą savaitę į Vilniaus gatves išvažiuos bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ įsigyti nauji autobusai MAN „Lion‘s City CNG“. Tai – pirmieji nauji autobusai nuo 2006-ųjų, kuomet į miestą atvyko paskutiniai iš devynių dešimčių įsigytųjų „Volvo“. Be to, tai – pirmieji sostinėje nauji suspaustas gamtines dujas naudojantys autobusai.

Įsigijo už ES lėšas

Autobusus bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ įsigijo už Europos Sąjungos fondų lėšas, remiantis 2007-2013-ųjų patvirtinta Sanglaudos skatinimo veiksmų programa pagal priemonę „Kompleksinė ekologiško viešojo transporto plėtra”. 15 proc. reikalingų lėšų skyrė Vilniaus miesto savivaldybė.

Pagal tą pačią priemonę dvidešimt keturis suspaustas gamtines dujas (SGD) naudojančius „Solaris Urbino CNG“ įsigijo bendrovė „Kauno autobusai“. Jie į Kauną atvyko praėjusių metų pavasarį. Aštuonių „Irisbus Citelis CNG“ rudenį sulaukė Šiaulių įmonė „Busturas“. Panevėžiečiai už ES lėšas įsigijo šešis „Solaris Urbino Hybrid“, jie miesto gatvėse pasirodė praėjusių metų birželį. Dvylika SGD autobusų skirta Klaipėdos autobusų parkui, jie į Klaipėdą turėtų atvykti gegužės mėnesį. Dar devyniolikos naujų „Solaris Urbino CNG” iki rudens turėtų sulaukti ir bendrovė „Vilniaus viešasis transportas”.

Autobusai – jau Vilniuje

Pirmieji šeši MAN „Lion‘s City CNG“ į sostinę iš Lenkijoje, Poznanės mieste įsikūrusios „MAN Truck and Bus Polska“ gamyklos atvyko paskutinę žiemos dieną – vasario 28-ąją. Šiuo metu Vilniuje jau yra visi aštuoniolika autobusų.

„Baigiame atlikti parengiamuosius darbus – patikrinome, ar autobusai atitinka visus techninėje specifikacijoje numatytus reikalavimus, deriname elektroninio bilieto bei kitokią įrangą,autobusus įregistravome „Regitroje“. Jau netrukus jie bus pasirengę išvažiuoti į miesto gatves“, – sako bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ Technikos direktorius Juozapas Grabys.

Moderni įranga

Visi aštuoniolika vilniečių įsigytųjų autobusų – žemagrindžiai, pritaikyti žmonėms su negale. Salone – 31 sėdima vieta, vienu metu autobusas gali vežti 86 keleivius. Transporto priemonės – trejų durų, visos durys dvivėrės, atsiveriančios į vidų.

Ant kiekvieno MAN „Lion‘s City CNG“ stogo – po šešis iš specialių kompozitinių medžiagų pagamintus balionus, kuriuose iš viso telpa apie 1 300 litrų dujų. „Pripildžius pilnus balionus, galima nuvažiuoti apie 400 kilometrų. Tiek pakanka visą dieną vežioti keleivius mieste“, – sako J. Grabys.

Transporto priemonės – itin ekologiškos, „MAN Lion‘s City CNG“ varikliai atitinka Euro 5 ir EEV standartų reikalavimus. Numatyta autobusų eksploatavimo trukmė – 15 metų ir 1 mln. 500 tūkst. kilometrų ridos. Kėbulas ir kėbulo elementai pagaminti iš ilgaamžių, korozijai atsparių medžiagų.

Autobusuose taip pat sumontuota keleivių skaičiavimo įranga, kuri padės suskaičiuoti kiekvienoje stotelėje įlipusius ir išlipusius keleivius, taip pat per dieną ar mėnesį vežtus keleivius. Be to, transporto priemonėse yra ir vaizdo kameros, kurios filmuos tiek saloną, tiek ir išorinį vaizdą į priekį.

Vairuotojo darbo vietoje sumontuotas kondicionierius. Šoniniai keleivių salono langai – stiklo paketai, su orlaidėmis. Išoriniai veidrodžiai valdomi ir šildomi elektra.

Turi patirties

Vilniečiai jau turi patirties eksploatuojant suspaustas gamtines dujas naudojančius autobusus. SGD degalinė tuometinėje įmonėje „Vilniaus autobusai“ įrengta dar 2008-aisiais, tada vilniečiai įsigijo ir šimtą pavažinėtų SGD autobusų.

„SGD autobusų priežiūra – ypatinga. Privalėjome pagal Europos Sąjungos saugaus darbo organizavimo pavojingoje aplinkoje reikalavimus įsirengti specialias patalpas autobusams remontuoti. Spėjome parengti ir patyrusių specialistų bei remontininkų. Taigi didesnių problemų prižiūrint naujuosius autobusus neturėtų kilti“, – kalba J. Grabys.

Kadangi MAN „Lion‘s City CNG“ vilniečiams – naujovė, juos prižiūrėti bei vairuoti bendrovės darbuotojus mokys iš „MAN Truck and Bus Polska“ gamyklos atvykę specialistai. Mokymai numatyti gamyklos atstovų bei įmonės vadovų pasirašytoje sutartyje.

Tikisi sutaupyti

Prieš keletą metų panaikinus akcizą gamtinėms dujoms, naudojamoms miesto autobusų varikliuose, eksploatuoti SGD autobusus tapo pigiau nei dyzelinius.

„Nuvažiuoti vieną kilometrą dyzeliniu autobusu degalų sąnaudos sudaro 1,57 Lt, SGD – 1,26 Lt“ – aiškina J. Grabys. Naujieji autobusai turėtų būti dar taupesni.

„Visi autobusai iš Poznanės iki Vilniaus atvažiavo patys, degalų pastarąjį kartą pripildžius Varšuvoje. Kol kas sunku pasakyti, kiek dujų jie sunaudos nuvažiuoti šimtui kilometrų mūsų mieste. Tai galėsime pasakyti tik išbandę transporto priemones Vilniaus gatvėse“, – sako J. Grabys.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.