Talino perėjimas prie elektrinio transporto gali būti lėtesnis

25 balandžio 04:24 2023 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Talino planas iki 2035 metų pereiti prie viešojo transporto, kuris nenaudoja iškastinio kuro, vis dar galioja, tačiau karas Ukrainoje ir energetikos krizė įnešė savų pokyčių, rašo ERR News.

Talino savivaldybė ruošiasi apsispręsti, kurioms transporto priemonėms ateinantį dešimtmetį bus teikiama pirmenybė, kokios gairės ir investicijos bus numatytos miesto viešojo transporto operatoriui TLT.

Ilgalaikis planas iki 2035 metų pereiti prie elektrinių autobusų išlieka galiojantis, tačiau energetinė krizė privertė sunerimti tiek tarybos narius, tiek TLT vadovybę. Pabrangus dujoms, TLT išleido į gatves daugiau dyzelinių autobusų. Dujinius autobusus TLT buvo numačiusi naudoti pereinamuoju laikotarpiu, kol bus įsigyta pakankamai elektrinių autobusų.

Pasak Talino savivaldybės atstovų, savivaldybės plėtros planas, kuriame numatytas ir iškastinio kuro atsisakymas iki 2035 m., buvo sukurtas dar prieš Rusijos pradėtą karą Ukrainoje, todėl dabar reikia rimtos analizės, ar tikslas yra realus.

TLT vadovas Kaido Padaras teigė, kad bendrovė kartu su Talino transporto departamentu kūrė įvairius viešojo transporto plėtros scenarijus – tiek plėsti tramvajaus linijas, tiek rinktis elektrinius autobusus. Jo teigimu, pastaruoju metu „žaliųjų“ tikslų siekimas tapo sunkesnis.

Kol kas Talino vežėjams trūksta žinių priimti pagrįstus sprendimus: išlaikyti ir plėsti troleibusų tinklą, keisti troleibusus elektriniais autobusais ar palaikyti tiek troleibusų, tiek autobusų eismą.

Praėjusį rudenį kaip realios galimybės buvo aptarti galimi elektros tiekimo nutraukimai ir gamtinių dujų trūkumas. K. Padaras patvirtino, kad TLT yra pasiruošęs ir vienam, ir kitam. Šiuo metu miestui tinkamiausias variantas būtų dyzeliniai autobusai, tačiau tai prieštarauja ilgalaikiams miesto planams, ypač kai Talinas buvo paskelbtas Europos žaliąja sostine.

K. Padaras sakė: „Pigiausias variantas būtų įsigyti dyzelinius autobusus ir juos naudoti ateinančius 11 metų, tačiau reikia žvelgti į tolesnę perspektyvą”.

Šiuo metu TLT veža keleivius 540 autobusų, iš kurių 350 naudoja gamtines dujas, o likusieji – dyzeliną. Vežėjai vykdo 15 elektrinių autobusų pirkimo konkursą. K. Padaras pažymėjo, kad reikia apsispręsti, ką pirkti, kad konkursas būtų paskelbtas jau šiais metais.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka