Vilniečiai išbandys naujus autobusus

12 spalio 07:38 2011 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Praėjusiais metais keleivių vežėjai sulaukė sprendimo iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos Sanglaudos fondo skirti lėšų keleivinio transporto priemonių parkams atnaujinti. Pinigai paskirstyti penkiems didiesiems šalies miestams: Vilniui, Kaunui, Klaipėdai, Šiauliams ir Panevėžiui. Vilniečiai, kauniečiai, šiauliečiai ir klaipėdiškiai pirks suspaustas gamtines dujas naudojančius autobusus, Panevėžio miesto vežėjai nutarė teikti prioritetą hibridinėms transporto priemonėms.

Pasibaigus viešųjų pirkimų konkursams sužinosime, kokių gamintojų transporto priemonių įsigis keleivių vežėjai. Šiuo metu rezultatai dar nepaaiškėjo nė viename iš penkių didžiųjų miestų.

Rugsėjo mėnesį skelbtame viešųjų pirkimų konkurse teikti autobusus sostinei sulaukta šešių gamintojų: „Bredamenarini Bus SPA“, Solaris Bus & Coach“, UAB „BMC Baltic“ ir „BMC Sanayi ve Ticaret“, UAB „Adampolis“ ir MAN Truck & Bus Polska“, UAB „Krasta Auto“ ir „LiderTrading“, UAB „Transmitto“ ir „Iveco Czech Republic“ pasiūlymų. Be kitų reikalavimų, bendrovės „Vilniaus autobusai” vadovai įrašė ir pageidavimą visas transporto priemones išbandyti pagal vadinamąjį SORT metodą.

„Mūsų tikslas – išsiaiškinti, kiek vieno ar kito gamintojo autobusas sunaudoja degalų važiuodamas tomis pačiomis sąlygomis Vilniaus mieste. Kai atvažiuos visų šešių konkurso dalyvių pristatomi autobusai, parko vairuotojų ir specialistų komandoms gamintojų atstovai surengs instruktažą bei paaiškins, kaip elgtis su jų pagamintomis transporto priemonėmis. Vėliau visus autobusus vienu metu pripildysime suspaustų gamtinių dujų. Kadangi pripilamas dujų kiekis priklauso ir nuo oro temperatūros, labai svarbu visiems testo dalyviams tai padaryti vienu metu ir vienodomis sąlygomis”, – aiškina bendrovės „Vilniaus autobusai“ technikos direktorius Juozas Grabys.

Visi autobusai į sostinės gatves 10-uoju maršrutu išvažiuos spalio 17-osios rytą. Transporto priemonių techninių parametrų vertinimo ekspertų komisija, kurią sudaro Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių katedros, Transporto mokslinio tiriamojo centro bei „Vilniaus autobusų“ ir gamintojų atstovai fiksuos, kaip autobusai eksploatuojami, ar visiems sudaromos vienodos sąlygos. „Mūsų siekis – kad bandymai vyktų kaip įmanoma skaidriau ir objektyviau. Visus autobusus vairuos tie patys vairuotojai, kurie kasdien keisis transporto priemonėmis. Prieš pradėdami dirbti, jie pasirašys konfidencialumo sutartį ir nešališkumo deklaraciją. Taip sieksime maksimalaus objektyvumo“, – sako J. Grabys.

Susumavus bandymų rezultatus bus nustatyta, kuris iš vilniečiams pateiktų autobusų yra ekonomiškiausias. „Jei dėl gedimų ar kitų nuo vežėjo nepriklausančių priežasčių kurio nors tiekėjo autobusas miesto maršrutais nuvažiuos mažiau kaip 50 proc. numatytos ridos, bus vertinamos maksimalios jo degalų sąnaudos“, – kalba J. Grabys.

Pasak jo, autobusų ekonomiškumas yra itin svarbus veiksnys renkantis tinkamiausias transporto priemones. „Apskaičiuota, jog per visą autobuso eksploatavimo laikotarpį išlaidos degalams maždaug du kartus viršija jo įsigijimo kainą. Todėl degalų sąnaudos yra itin svarbus kriterijus“, – kalba J. Grabys.

Šiuo metu į bendrovę „Vilniaus autobusai“ jau atvyko išbandyti skirtas italiiškas „Bredamenarini Avancity Plus“. Iki penktadienio parke turėtų susirinkti visi šeši testuoti skirti autobusai.

Lina Jakubauskienė

Džiugo Bortkevičiaus nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.